Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Klimaanlegg- luft ut bak?

Startet av den12mann, tirsdag 03. mars 2015, klokken 21:58

« forrige - neste »

Busa

Problemet med dalende service og lange ventetider, er nok en følge av at Tesla synes å vøre dårlige til å få frem permanente fix for feilene sine. Det vil være nok bare å se på DU problemet som Tesla har surret med siden kort tid etter at bilen kom på markedet, å mange hr byttet både to og tre ganger. Problemet pakkes fra Teslas side inn i noe ullent snakk om manglende eller feil fett i en splain forbindelse, jeg er 95% sikker på at dette problemet er en følge av en for svak konstruksjon, å for det finnes det ikke noen easy-fix, komponentene må redesignes.
Hadde Tesla tatt grundig tak i problemet med en gang de innså det var en gjenganger, ville de ungått at problemet bare vokser, med den følge at kapasiteten til "vanlig" service spises opp. Dette er tilsynelatende symtomatisk for Telsa, da svært mange av problemene synes å være gjengangere, hvor mange av dem burde være forholdsvis lette å løse for en bilfabrikk, men det kreves uansett at man tar problemene på alvor.
Hvis det er noe som skal knekke ryggen på Tesla, vil dette være et vesentlig bidrag. 
Citroen C-0
Renault Gr.Espace 2.2 dci, IV
Westfield Megabusa 2012 (lekebilen)
Viktig med litt fart og "spenning" i hverdagen

RaBalder

Sitat fra: Busa på onsdag 11. februar 2015, klokken 20:09
Problemet med dalende service og lange ventetider, er nok en følge av at Tesla synes å vøre dårlige til å få frem permanente fix for feilene sine. Det vil være nok bare å se på DU problemet som Tesla har surret med siden kort tid etter at bilen kom på markedet, å mange hr byttet både to og tre ganger. Problemet pakkes fra Teslas side inn i noe ullent snakk om manglende eller feil fett i en splain forbindelse, jeg er 95% sikker på at dette problemet er en følge av en for svak konstruksjon, å for det finnes det ikke noen easy-fix, komponentene må redesignes.
Hadde Tesla tatt grundig tak i problemet med en gang de innså det var en gjenganger, ville de ungått at problemet bare vokser, med den følge at kapasiteten til "vanlig" service spises opp. Dette er tilsynelatende symtomatisk for Telsa, da svært mange av problemene synes å være gjengangere, hvor mange av dem burde være forholdsvis lette å løse for en bilfabrikk, men det kreves uansett at man tar problemene på alvor.
Hvis det er noe som skal knekke ryggen på Tesla, vil dette være et vesentlig bidrag.

Akkurat dette tror jeg også sliter på tekniske ansatte hos Tesla. Dem har en bil inne til feilretting og har ikke mulighet til å gjøre en god jobb fordi det ikke finnes en løsning på enkelte problemer.

Jeg synes det ser kjempeskummelt ut at feilretting tar så mye av kapasiteten i Norge. Det kan ikke holde i lengden...

  • Eksisterende kunder blir grinete
  • En del nye kunder uteblir
  • Det koster skjorta og nåla i veggen å drive på og feilrette uten permanente løsninger i sikte
  • Arbeidsbelastningen på verksted-folk blir (for???) høy.

Og kjøper ikke det at det er en ny bilprodusent og at vi viste hva vi gikk til.
Jeg trodde ærlig talt man gikk til noe bedre enn det som Tesla i praksis varter opp med på service-siden nå.

cirys1

Sitat fra: Busa på onsdag 11. februar 2015, klokken 20:09
Problemet med dalende service og lange ventetider, er nok en følge av at Tesla synes å vøre dårlige til å få frem permanente fix for feilene sine.

Helt enig, dette er nok deres største verkebyll..
Det er så mange av de samme feilene som så mange har problemer med at man her på forumet har en egen tråd om problemer med dørhåndtakene sier jo sitt.


BMW850

Vel, om det skulle vise seg at de famler i blinde med DUene synes jeg det er veldig rart at de besluttet å sende 300 stk ukentlig til Norge for utskifting. Jeg merker meg også at det synes som om det har blitt rimelig stille rundt DU-problematikken. Dette kan jo forhåpentligvis indikere at problemet er løst?!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

dundun

I og med at f.eks min bil ble skiftet DU på før jeg fikk større problemer med den tror jeg de har en løsning. Det gir ingen mening å drive proaktiv utskifting uten at den nye delen faktisk er bedre enn den gamle.
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

Busa

Ja, jeg håper (både for Tesla eiere sin del, og ikke minst for Tesla) disse er bedre enn de som er byttet ut tidligere. Om dette blir en varig fix er det i alle fall mer enn smørefett som er byttet ut.
Forøvrig så illustrerer det ganske godt hvor stort problem dette er / har vært, når de må sende 300 enheter til Norge i uka
Får krysse fingrene for at dette problemet ikke gjenoppstår før bilene har over 200k-km på nakken.
Citroen C-0
Renault Gr.Espace 2.2 dci, IV
Westfield Megabusa 2012 (lekebilen)
Viktig med litt fart og "spenning" i hverdagen

cirys1

Første ledige verkstedtime ser jeg noen andre nevne i en tråd i Bergen er i slutten av mai, det er jo ikke helt heldig..

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA