Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vanskelig å lakkere blå Leaf?

Startet av Teslanewbie, lørdag 11. juli 2015, klokken 09:37

« forrige - neste »

mj

Men vil ikke bilen bli ødelagt, eller vil SC ikke gi noe strøm siden den ikke kjenner igjen bilen ?
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

cairnz

SC-en starter aldri lading, da det ikke opprettes korrekt handshake mellom bil og SC.

Du merker dette når du kobler til din egen bil til SC. Det tar litt tid, så hører du at laderne slår seg ut (de i bilen), slik at SC kan gå direkte til HVAC. Dette tar gjerne 5-20 sek fra du kobler i SC.
Elbilist

Amoss

Sitat fra: mj på mandag 08. juni 2015, klokken 14:48
Men vil ikke bilen bli ødelagt, eller vil SC ikke gi noe strøm siden den ikke kjenner igjen bilen ?

SC vil nok ikke gi noen strøm dersom bilen ikke følger SC-protokollen. En del av denne skal visstnok være å overføre VIN nummer til bilen. Så selv om den skulle følge SC-protokollen så ville SC vite at dette ikke er en Tesla (om den ikke "lyver" på VIN :p ).

En annen sak er at jeg trodde disse pinnene i Type2 som SC bruker for DC skulle være litt lengre enn standarden, og at kontakten derfor ikke skulle kunne dyttes helt inn på plass?  Men det er kanskje bare en myte...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

emil

På bilde 2 ser man jo CHAdeMO/CCS laderen han skulle brukt til lading. Han er ikke første e-Golf som har gjort denne "tabben" og kommer neppe til å bli den siste. Samme også de som tror de får hurtigladnig på VW/BMW fra 22kW eller 43kW AC kontakt.

RaBalder

Det er gøy å se for alle oss som er nerdete nok til å ha satt oss inn i alt av lading som finnes.

Og stort sett ellers rundt oss, så er det slik at dersom kontakten passer så har man koblet rett.
Det er jo ikke en kjempetabbe dem gjør.

  • Kontakten passer
  • Ikke ødelegger dem laderen
  • Ikke ødelegger dem bilen
  • Men at dem ikke får ladet synes jeg er litt sløvt å ikke oppdage  :o
  • Tilsynelatende gått fra bilen

Jeg vil klassifisere å fylle diesel på en bensinbil (eller motsatt) som en mye større blemme. Det koster penger i beste fall hvis man oppdager det. Og oppdager man det ikke så ødelegger man noe og det koster mye penger.

Elbilisten slipper billig unna ved å forsøke seg med "feil" drivstoff.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA