Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.

Startet av jkirkebo, fredag 15. august 2014, klokken 21:53

« forrige - neste »

elbilertilalle

Sitat fra: elbilertilalle på onsdag 17. desember 2014, klokken 22:02
Da fikk jeg boksen min og bygget den samen. Monteringsanvisning var kjempebra! :D

Et spørsmål: Mens jeg venter på bilen min så prøvde vi boken på en kamarat sin bil. Han har ikke dobbellader og han lader vanligvis hjemme med UMC 32A 230V. Men med boksen så ville bilen ikke lader høyer een 13A. Han mente det var fordi han ikke har dobbellader.

Noen som vet?

Står forsåvidt her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10232.msg151198.html#msg151198 :-)
Model S P85DL - levert 31/mars/2015 (solgt)
Model X 100D - levert 29/juni/2017
http://dehnes.com

Øyvind.h

Jepp. Enkeltlader får ikke mer enn 3,6kW selv fra 7,2kW uttak så lenge vi snakker ulasket type 2.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

KaiRK

Hei

Jeg kommer til å montere en 16a 400v kurs i carporten min til sommeren. Kan man justere pilot signalet på denne boksen til f.eks 16a?

Et annet, mulig dumt spørsmål.
Hvis jeg drar ut 1 fase av 16a 400v kursen til lading av Leaf (10a 220v), hvor mye kan jeg da bruke på Tesla´n hvis jeg må lade begge bilene samtidig?
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

Griffel

Sitat fra: KaiRK på lørdag 07. februar 2015, klokken 16:43
Hvis jeg drar ut 1 fase av 16a 400v kursen til lading av Leaf (10a 220v), hvor mye kan jeg da bruke på Tesla´n hvis jeg må lade begge bilene samtidig?
Da blir det bare 6A igjen på den ene av de 3 sikringene, og siden trefas laderen belaster likt på alle faser blir det 6A hele veien. Altså ca. 4kW.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

KaiRK

Sitat fra: Griffel på lørdag 07. februar 2015, klokken 19:58
Sitat fra: KaiRK på lørdag 07. februar 2015, klokken 16:43
Hvis jeg drar ut 1 fase av 16a 400v kursen til lading av Leaf (10a 220v), hvor mye kan jeg da bruke på Tesla´n hvis jeg må lade begge bilene samtidig?
Da blir det bare 6A igjen på den ene av de 3 sikringene, og siden trefas laderen belaster likt på alle faser blir det 6A hele veien. Altså ca. 4kW.

Var redd for at det var så enkelt. Hvordan fungerer det da at jeg har 32a 400v inn til min leilighet, men kan trekke langt mer en drøye 7kw. Har jo ingen svær trafo stående
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

Griffel

#20
Sitat fra: KaiRK på lørdag 07. februar 2015, klokken 20:33
Var redd for at det var så enkelt. Hvordan fungerer det da at jeg har 32a 400v inn til min leilighet, men kan trekke langt mer en drøye 7kw. Har jo ingen svær trafo stående
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

KaiRK

Takk for godt svar! Da var det ikke så enkelt som jeg håpet
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA