Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: TV2 hjelper deg - 102 km for Leaf

Startet av NegativeElectrode, fredag 27. februar 2015, klokken 15:32

« forrige - neste »

NegativeElectrode

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

timingbeltkiller

F gjør altså det samme som USA:
Sponser med samme beløp uansett størrelse og type elbil.

Både F og USA har betydelig større klasseforskjeller enn Norge.
Når så rikingene i disse landene ikke har problemer med at folk i lavere inntektsklasser
som kjøper mindre og billigere biler, får relativt større tilskudd enn de selv,
er det vanskelig å forstå det samme ikke blir gjort i velferdsstaten N
hvor utjevning til fordel for lavinntektsgruppene i teorien er tverrpolitisk felles tankegods.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Mippen

Syns dagens system fungerer fint jeg. Med å betale en fast avgift I tilskudd blir de billige elbilene desto dyrere å hjelpe enn de dyre elbilene. 0 I avgifter er bedre enn tilskudd. En elbil til 200k vil bli 35.000kr for staten å sponse. Når det kommer billige elbiler med rekkevidde vil man I praksis selge mer billige elbiler. På den måten vil salget utjevne seg selv.
Fremtiden er elektrisk.

Electrix

Sitat fra: timingbeltkiller på fredag 06. februar 2015, klokken 16:36
F gjør altså det samme som USA:
Sponser med samme beløp uansett størrelse og type elbil.

Både F og USA har betydelig større klasseforskjeller enn Norge.
Når så rikingene i disse landene ikke har problemer med at folk i lavere inntektsklasser
som kjøper mindre og billigere biler, får relativt større tilskudd enn de selv,
er det vanskelig å forstå det samme ikke blir gjort i velferdsstaten N
hvor utjevning til fordel for lavinntektsgruppene i teorien er tverrpolitisk felles tankegods.
I USA blir nok en slik ordning mye mer akseptert fodi man i mye større grad får beholde sime inntekter og velge selv hva man bruker penger på. De steder jeg har vært virker det også som at det er mye mer vanlig at både private og bedrifter bidrar frivillig med sponsing.

Nordmenn med over snittet i inntekt opplever i mye større grad at alle er ute etter å ta de.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

timingbeltkiller

#4
Sitat fra: Electrix på fredag 06. februar 2015, klokken 19:38
Nordmenn med over snittet i inntekt opplever i mye større grad at alle er ute etter å ta de.
En opplevelse i strid med den samfunnsøkonomiske realiteten.

Direkte skatter er til fordel for lavinntektsgruppene.
Avgifter fordel høyinntektsgruppene.

Norge har direkte skatter lavere enn i våre skandinaviske naboland og omtrent likt med EU-snittet.
N har høyere avgifter enn alle disse.
N er med andre ord et mindre sosialt rettferdig land stikk i strid med gjengs propaganda.
Det er ekstra dyrt å være fattig i N.

Bildet nyanseres noe fordi N har lavere forskjeller i brutto inntekt.
Men de betydelige egenandelene i helsevesen og annet virker andre veien igjen.
Og en direkte skam er det at tannhelse er utdefinert som del av helsetjenesten for de aller fleste.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA