Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kostnad strømuttak

Startet av rockz, onsdag 25. februar 2015, klokken 22:47

« forrige - neste »

rockz

Savnet klokke i bilen, så da ble det å kjøpe en som gikk på batteri.
Da slipper man tenke på at det drar strøm når bilen ikke brukes :)
Her er resultatet plassert bak speilet :)
Trondheim, Peugeot ION 2015 mod.
https://www.facebook.com/peugeotion

SUNPWRD

Tesla S75D - Obsidian, AP2, FSD, pano, skinn, 21" staggered turbin, premium, lyd, cold weather

Konebil: Kia Soul EV 2016
2kWp solceller på taket
Ex: Citroën C-Zero 2014 (50 00 km på 3 år)

edyrli

Så veldig bra ut.
Min løsning ser definitivt ikke like bra ut, men fungerer allikevel greit. Fint med lys i klokka nå som det er møkt store deler av døgnet.
Det syns ikke av bildet, men fargen matcher neste fargen i anlegget. Jeg har heller ikke noe batteritap når bilen ikke er i bruk da sigarettenner uttaket kutter strømmen når tenningen slåes av. Klokka har backup batteri.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

PionerThink

Den var jo snasen :) Hvis jeg ser riktig har du i tillegg inne- og utetemp samt batterispenning?
Du skriver at du henter spenning fra sigarettenner, men du må jo ha noe mer uttafor som kan måle tempen også regner jeg med ???
Har klokke på min i-Miev 2012, men savner litt temperaturene og spenningen!
Hvor fikk du kjøpt denne da?
Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

edyrli

Kjøpte den på Dealextreme.
http://www.dx.com/p/35152
Jeg har gått ut med utetemperaturføleren under pakningen til førerdøren og limt den fast på dør hengselen. Det virker som om den blir noe oppvarmet fra varmen i kupeen så jeg må flytte den. Innetemperaturen blir også feil da det er kulderas fra frontruta. Uansett så har jeg en ok indikasjon om det er fare for frost eller ikke. Var hovedsaklig derfor jeg ville ha utetemp. Batterispenning er grei å ha siden noen har hatt problemer med 12V batteri.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

rockz

Jeg kjøpte min på ebay for 20.-kr.
Batteri inkl. har bare satt den bak speilet, uten noen festing.
Trenger ikke lys, da denne får lys gjennom frontruta selv om det er mørkt ute :)
Trondheim, Peugeot ION 2015 mod.
https://www.facebook.com/peugeotion

B-flat

Tesla Model X: Reservert desember 2012, kansellert april 2017
Kia Soul EV 2016: 2016-01-05 -->
Citroen C-Zero:    2012-08-16 --> 2016-01-12 Kjørt 0-72000km - SOLGT!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA