Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Next gen seter nå tilgjengelig for alle modeller

Startet av Panzer UP, mandag 02. mars 2015, klokken 21:25

« forrige - neste »

Panzer UP

Lurer litt på denne funksjonen.  Kjørte forbi Drotningsvik i går og der stod en E-up som hadde kjørt i ræven på en annen bil rett før kollektivfeltet. Nødetatene var på plass og legehjelp og anmeldelser ble sikkert delt ut ihht instruks.
Min første tanke er jo da; hva med nnødbremsen? Er den kun en artig kuriositet som slår inn når du kommer for nærme bommen i bygarasjen eller fungerer den ellers også? Jeg har ikke klart å slå den inn noe annet sted enn i Bygarasjen ved bommene . Ikke at jeg legger min lit til den, men den selges jo som en sikkerhet mot bakfrapåkjørsler og lignende. Andre erfaringer?
Folkevogn eOPP

d386yv

den fungerer vel bare i hastigheter under 30 km/t?

kasmir

Hvis du har foten såvidt borti bremsen vil nødbrems ikke tre i kraft.

Teslus

Jeg har kun testet min ved å prøve å kjøre på en isoporblokk. Bilen stoppet som bare det, dog har jeg kun testet i hastigheter under 30 km/t. Står vel også i manualen at det kun fungerer under 30 km/t?  :)

elektrolux

Forstår ikke helt hvorfor den er begrenset til hastigheter under 30 km/t. Men den virker og reagerer ofte i rundkjøringer der jeg vet at bilen i rundkjøringen er ute av kollisjonskurs innen jeg når fram, men autobremsen ikke tror det og setter på full brems.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

bo

Er beskrevet slik fra VW http://www.volkswagen.no/no/innovasjon-og-miljo/teknikkleksikon/City-nodbrems_funksjon.html:

Dette er et system som leser trafikken 10 meter foran bilen ved hjelp av en laser i bilens speil når bilen kjører under 30 km/t og over 5 km/t. Dersom systemet merker at føreren ikke reagerer på at bilen foran bremser opp, vil systemet starte nedbremsing. Bilen bremser ned til 0 km/t dersom føreren ikke tråkker på bremsen og man vil på denne måten redusere skadeomfanget eller til og med unngå å krasje med bilen foran.

olegregert

Det er sikkerhetsgrei i byer og satt limt på 30 km/t. Det skal sikkert ikke være et alternativ i høye hastigheter
som ville kunne skape store risikoer for andre i trafikken på vanlige veier.

Liten enkel sikkerhetsløsning som passer i by og ikke på landet.  Bilen har aldri tenkt å få være et  alternati til langkjøring. 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA