Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kewet eljet 3 diagrammer

Startet av morten, onsdag 13. mai 2009, klokken 08:35

« forrige - neste »

morten

Så nettopp en El Berlingo på finn for 49000.    Ser ut som det er et par heftelser på bilen.    Watch Out!

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17134107
1996 VW Golf CityStromer
1998 VW Golf CityStromer
1992 Chevrolet Blazer "El-Blazer"
1970 General Electric Elec-Trak hagetraktor

cra

Heftelser på bilen er ikke noe problem, så lenge man er obs på dem på forhånd. Da er det bare å få med klausul om at de skal løses inn i kontrakta. Om man skal låne penger i banken til kjøpet så ordner banken det hele, og sørger for at hftelse e betales inn, og så får selger resten av beløpet.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

morten

Det var bare det at heftelsene var neste 3 ganger så stort som salgssummen.    Man må vel være obs på det, som du sier.
1996 VW Golf CityStromer
1998 VW Golf CityStromer
1992 Chevrolet Blazer "El-Blazer"
1970 General Electric Elec-Trak hagetraktor

cra

Sitat fra: morten på onsdag 22. april 2009, klokken 09:18
Det var bare det at heftelsene var neste 3 ganger så stort som salgssummen.    Man må vel være obs på det, som du sier.

Ja, hvis heftelsene er større enn salgssummen skal man passe på. Det er da klausulen i kjøpskontrakten kommer inn. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thomas Parsli

Sitat fra: cra på onsdag 22. april 2009, klokken 10:07
Sitat fra: morten på onsdag 22. april 2009, klokken 09:18
Det var bare det at heftelsene var neste 3 ganger så stort som salgssummen.    Man må vel være obs på det, som du sier.

Ja, hvis heftelsene er større enn salgssummen skal man passe på. Det er da klausulen i kjøpskontrakten kommer inn. :)

Jeg skjønner ikke hvordan den klausulen fungerer når bilen har "negativ verdi".
Hvis du kjøper bilen for 50.000,- overtar du vel også 160.000,- i heftelser på bilen?
Bilen var fin, men neppe verd 210.000,-

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

elektrolux

Godt jobba Morten

Tipset Finn om saken

Håper de ikke kommer med svada, som om at link til kontrol av heftelser ligger på finn.

Dette er en sjofel måte å undra seg gjeld på.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

tom

På den andre siden kan det jo bare være en del praktiske ting som det må ordnes opp i, det er jo bare å sjekke med revisor i selskapet (Revisor: Org.nr 980 020 754 SVEIN ARNE MYHRE, Røysegata 10, 6003 ÅLESUND).  Det kan virke som om de har restrukturer selskapet og har begynt å rydde opp.

/tom
Oslo.  Buddy,  City-El og Lepton Oxygen

cra

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 22. april 2009, klokken 10:21
Jeg skjønner ikke hvordan den klausulen fungerer når bilen har "negativ verdi".
Hvis du kjøper bilen for 50.000,- overtar du vel også 160.000,- i heftelser på bilen?
Bilen var fin, men neppe verd 210.000,-

Cluet er å ha en klausul om at selger sørger for at bilen er fri for heftelser ved overtakelse, slik at man bare kjøper bilen, og ikke heftelsene også. Om selger må skaffe mer penger enn han/hun får ved salg av bilen for å dekke heftelsene er ikke (skal i alle fall ikke være) kjøpers problem.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Focus

Sitat fra: cra på onsdag 22. april 2009, klokken 12:09
Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 22. april 2009, klokken 10:21
Jeg skjønner ikke hvordan den klausulen fungerer når bilen har "negativ verdi".
Hvis du kjøper bilen for 50.000,- overtar du vel også 160.000,- i heftelser på bilen?
Bilen var fin, men neppe verd 210.000,-

Cluet er å ha en klausul om at selger sørger for at bilen er fri for heftelser ved overtakelse, slik at man bare kjøper bilen, og ikke heftelsene også. Om selger må skaffe mer penger enn han/hun får ved salg av bilen for å dekke heftelsene er ikke (skal i alle fall ikke være) kjøpers problem.


Jeg Tror ikke det fungerer slik.
Du må enten trekke fra det beløpet som er skyldig i kjøpesummen og selv gjøre opp for heftelsen.
Eller sørge for at heftet er betalt før eller samtidig  eierskifte.
Slik det er i dette tilfelle lar ikke det seg gjøre fordi heftet er større enn verdien på bilen.
Heftet følger bilen uansett kontrakt dersom selger ikke betaler.

Et eks du kjøper bilen med kontrakt om at heftet skal betales av selger, selger går konkurs og heftet blir ikke betalt.
Da er pantet i bilen og kjøper blir belastet.
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

ilmarw

#9
Nå må dere jo huske på at heftelsene ofte er veldig greie å ordne opp i. F. eks. er det heftelser på min bil på 95.000, selv om jeg har nedbetalt det meste. Derfor kan det godt hende at selger har 2000 kr. utestående i banken, men heftelsen blir stående til bilen er helt nedbetalt.

Edit: posten med utlegg på 80.000 fra i fjor skjønner jeg er problematisk (er futen som har tatt pant), men å melde denne till finn.no er vel litt drøyt uansett, hør med selger først.

ilmar
Polestar i bestilling

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA