Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vanlige feil samt løsninger på problemer ved nye Think

Startet av haak, mandag 02. mars 2009, klokken 10:47

« forrige - neste »

haak

Jeg er ny på dette forumet, men har allerede oppdaget at det finnes en masse gode tips og råd som vi EL-bil brukere trenger her inne. Takk for det !

Jeg har i mange år kjørt en Peugot Partner (EL-varebil) som jeg har hatt stor glede av. Den er kjørt 75.000, og batteripaken har tatt kvelden. Før jeg avgjør hva som skal bli bilens videre skjebne, vil jeg høre om det er noen av dere på dette forumet som har noen tips i forhold til hva jeg bude gjøre med bilen nå. 
Bilen er en nokså strøken 2000 modell,  men har altså ikke lenger batteri - noe som betyr at den i prinsppet er ubrukelig. 

Jeg har en ThinkCity 09 på hånden, og vurderer nå å kjøpe den. Det er noe med at har man en gang eid en EL-bil, ja da slutter man ikke med det ......
Er det noen som har noen tips til meg før jeg kjøper denne Think'en ?
 
Think City 08 og Peugot Partner 2000

Elmo

#1
Jeg syns du skal satse på 75.000 km til i din Partner.
Det finnes flere entusiaster, bla Boogie og Elektrolux her på forumet, som kan hjelpe deg med å få bilen på veien igjen. Ofte er det bare noen få av battriene som er helt gått, og de sjekker batteriene for deg og rekondisjonerer de som er brukbare slik at de fremstår som nesten nye, for bare noen få tusen. Da vet du iallefall status.
Og de kan ofte også selge deg "nye" (brukbare brukte) inntil (ofte for ca 3.000 pr stykk) slik at bilen blir som ny igjen.
Min Saxo fikk batteriproblemer på ca 77.000. Jeg demonterte batteriene selv og kjørte dem til "Boogie". Det viste seg at bare to var helt gåene. Han rekondisjonerte de brukbare og solgt meg to "nye", så nå er jeg på veien igjen med tilnærmet nye batterier for en kostnad 10.000 kr. 
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Et annet argument for testing av batteriene er at de med fordel kan beholdes for bruk i Thinken du nå vurderer.

Resten av Partneren er det alltid noen andre som vil ha.



Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

HHF

Sitat fra: elektrolux på søndag 15. februar 2009, klokken 18:37
Et annet argument for testing av batteriene er at de med fordel kan beholdes for bruk i Thinken du nå vurderer.


Ikke dersom det er en 09-modell som han vel nevner?
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

hens

Hei Haak,
Velkommen til forumet.
Vær snill å sett inn bosted i profilen din, så er det lettere å vurdere assistanse eller besiktigelse.
Hens, Oslo syd
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

haak

Takk for tipsene !   Jeg kjøpte den siste Think'en fra Hertz i dag, så nå er jeg tilbake på veien med el-bil !

Jeg tror jeg skal kvitte meg med Peugot'en som delebil. Håper noen er interessert !

Jeg har forøvrig endret profilen min slik at det blandt annet er mulig å se at jeg bor i Oslo
Think City 08 og Peugot Partner 2000

El rayo

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Christian


Elmo

Burde kanskje skrevet her også at jeg har kjøpt bilen.

Vet så langt ikke hva det blir til med den - dELeBIL ???

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA