Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan få bedre lys på Acenta med halogenhovedlys?

Startet av granskauen, søndag 12. januar 2014, klokken 11:33

« forrige - neste »

granskauen

Er det noen som vet om Model X kan konfigureres uten den tredje seteraden? ;D

For de som aldri skal ha syv personer i bilen er jo dette unødvendig mekanikk og vekt til vanlig, og kunne heller anvendes til bagasje (selv når de er felt ned opptar de jo plass som kunne vært tilgjengeliggjort! >:().

Tanker?

Øyvind.h

Ikke utenkelig at det blir mulig? Jeg ønsker ikke seter bak der om jeg går for en X om et par år. Men setene kan jo sikkert tas ut uansett om det ikke er opsjon.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Og får andre (som meg) er 7-seter, 4wd, hengerfeste og bedre takhøyde innvendig de fire beste argumentene for X'en.

Er fortsatt ikke sikker på om jeg lander på om Falcondørene er veldig kule, eller veldige upraktiske her til lands..

sigurdi

7 seter med bagasjeplass er en av grunnene jeg har reservert også.
Men om bakre rad kan være mulig å ta ut ved behov hadde vært et pluss.
Falcon må prøves, kan hende vi blir glad i dem. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Øyvind.h

Sitat fra: sigurdi på onsdag 08. januar 2014, klokken 09:06
7 seter med bagasjeplass er en av grunnene jeg har reservert også.
Men om bakre rad kan være mulig å ta ut ved behov hadde vært et pluss.
Falcon må prøves, kan hende vi blir glad i dem. :-)
Veldig spent på disse dørene. Jeg skrev hva jeg mente om disse dørene på TMC ift vinter/snø/taklast etc. Møtte ikke uventet en del motbør, men det blir spennende med praktisk erfaring.

Jeg ser at slike dører i en del scenarier kan være bedre enn tradisjonelle, og i noen scenarier mer upraktiske. Om de fungerer tålelig greit på vinteren kan jeg faktisk leve med noen ulemper mtp de fordelene jeg ser. Synes dørene er kule, og er med på å gjøre bilen spesiell. Så om de ikke er katastrofe ved litt snø, eller har lav driftssikkerhet, så tror jeg at jeg vil ha dem.

Hvor vi skal legge ski gjenstår å se, men mtp den vanvittige bagasjeplassen inni bilen kan jeg fint klare meg uten takboks (men takstativ må jeg ha). Kanskje man kan deaktivere en av dørene og ha taklast på 50% av taket?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

granskauen

Interessant å se noen andre folks synspunkter, men skulle jeg gjerne sett flere svar her! Nå er ikke jeg i noen posisjon til å kunne kjøpe noen Tesla ennå, men det er lov å drømme.  :D

For meg personlig ville valget falt på Model X pga. firhjulstrekk og bakkeklaring, og et potensielt enormt bagasjerom hvis uten tredje seterad. Dvs. at jeg har problemer med den tredje seteraden akkurat som andre har et no-go-problem med falcon wing-dørene (men dørene liker jeg).

Jeg krysser heller fingrene for at Model S kommer med firhjulstrekk en dag og at jeg da stiller sterkere økonomisk. Hvorfor firhjulstrekk? Som maskiningeniør, som designet og bygget hjuloppheng under masteroppgaven, anser jeg firhjulstrekk som den "riktige" fremdriftskonfigurasjonen (ihvertfall for glatt føre). Bakhjuls- og forhjulstrekk er bare økonomiske kompromisser ;)

sigurdi

Er vel blitt sakt at bakerste seterad kan tas ut ved behov.
Var og spørsmål om mitterste seterad kunne tas ut, det var en tanke som de ikke hadde tenkt på. :-)

Men er ikke lenge før vi får se fasitten, mulig bakerste rad blir fellt ned i bagasjerommet, slik at det blir et stort bagasjerom.
Er vel sakt at det er ledig plass mellom batteri og seter.
Håper selv på at dette blir utnyttet til innvendig skiboks. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

satheesh.net

Nå er det vel bekreftet at tredje seterad vil være en opsjon. ;) Så vi slipper å spekulere noe mer på dette.

Om noen skal ha eller ikke er en helt annen sak. Blir vel et kostspørsmål (som alt annet). ::)

granskauen

Jupp, jeg så det samme selv tidligere dag. Fornuftig å ha det som opsjon :)

SimenT

Jeg reserverte i dag #2128 som eier av Model S. Jeg ble glad da jeg leste om 4x4 som standard, og 3. seterad som tillegg. Kunne ikke vært bedre.
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

ghsdevel

Det er fint med opsjoner. Håper bare ikke på at tredje rad blir en nødløsning med elendige klappseter slik som i 90% av alle 7 - setere.

Det som hadde vært det beste var om de hadde laget en 2+2+3 løsning. Slik som i C Voyager. Der var tredje rad en skikkelig sofa og andre rad hadde de samme pilotsetene som foran. :D
Ford Focus Electric: 14.01.2014 - Solgt
Tesla Model X: #1998 - Avbestilt

finn_roen

#11
Det ligger mange bilder på nettet av bilen som 7 seter.
Som 5 seter vil det etter hva jeg kan se, ikke være tilstrekkelig beskyttelse fra bagasjerom mot kupeèn med tanke på løse gjenstander, med mindre bilen kommer med sikkerhetsnett eller lignende.
Så det blir spennende og se hvilke løsninger som kommer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA