Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bruktbilpris på Tesla

Startet av Hafting, tirsdag 17. februar 2015, klokken 18:43

« forrige - neste »

Hafting

Standard ladekladd har 10A og 16A lading. På min er 16A koblet ut ved å koble fra bryteren, antagelig fordi gen0 ikke tåler 16A uansett.

Men er det mulig å gjøre noen enkle inngrep for å kunne lade med mindre strøm? Har i blant sett motorvarmerkontakter begrenset til 1400W, (litt over 6A), så med 10A går sikringen. I slike tilfeller er det bedre med langsom lading enn ingen lading.

Så vet noen hvordan kladden fungerer? Er det mulig å redusere ladestrømmen med en strategisk plassert motstand e.l. ?

Lynet

Det er et standardisert PWM signal som kjører på 1000Hz. Skal du ha bare 6A må signalet være på 10%. Det er på 15,2% ved 10A og 25,3% ved 16A.
https://code.google.com/p/open-evse/wiki/J1772Basics
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

ElTorro

Se hos Salto:   http://www.salto.no/produkt/100025-Portabel-lader
Portabel lader
Mode-2: Schuko til Think
Mode-2 ladekabel for Think. Justerbar fra 6-13A. Passer til alle typer nett (IT, TN og TT). Temperatursensor i Schuko-støpsel som setter ned ladestrømmen om støpselet blir varm på grunn av et dårlig uttak/kontakt. Vanntett og støtsikker. Total lengde 4m

Pris (eks. mva)
5.588,-
> Th!nk City 2010 mod. m/Litium ion batteri.  110.000 km pr. 01.01.2019.  Montert Webasto bensin.
> Nissan Leaf US 2015 mod
> Opel Ampera-e levert 14.06.17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA