Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Norsk språk

Startet av ekontrol, fredag 07. november 2014, klokken 15:21

« forrige - neste »

Cidsor

Dette er nok fordi kontrolleren er spesifisert til å takle maks 43kW kontinuerlig last (denne gir bare energi til motoren og omformer DC til AC strøm) og kan gi cirka 30% mer i "burst"-perioder. Ytelsen fra kontrolleren blir styrt elektronisk slik at man ikke klarer å ødelegge komponenter i kretsen, som igjen hovedsaklig blir styrt av varmgang.

Det er iallfall det jeg lærte angående børsteløse RC-motorer...

Sitat fra: Harald VI på tirsdag 27. januar 2015, klokken 15:47
Har prøvd å gi på litt i lang 12% motbakke og fått ut 73 kW.

Dette er vel bare det som kommer fra batteriet og ikke det som motoren gjør om til energi? Finnes jo noen prosenter i tap i drivledd og garantert mer i motoren.

Harald VI

Sikkert rett, men bilen er i alle fall kjapp nok. (Ingen Tesla, men akselererte faktisk bra oppover bakken.)
2014 Renault Zoe (43 kW)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA