Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fakkeltog mot Grøn kontakt

Startet av Hrafn, torsdag 08. januar 2015, klokken 00:26

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: RuneW på mandag 02. februar 2015, klokken 11:58
Sitat fra: jkirkebo på mandag 02. februar 2015, klokken 10:25
Sitat fra: Lorang71 på onsdag 07. januar 2015, klokken 10:19
Verkstedet hos Brennes Auto anbefalte å lade til 80% og la bilen være tilkoblet strøm ved lengre fravær.

Det fungerer ikke med vår 2012 modell. Noe særlig mer enn 1 uke stillstand med ladekabel koblet til så er 12V batteriet tomt. Skjedde igjen her om dagen, målte 4V på batteripolene. Merkelig, siden jeg har fått oppdatert software på den tidligere.

Ja, var ikke dette en av tingene SW-oppdaterings skulle fikse på da?
¨

Jo, såvidt jeg har forstått. Vi har også problemer med å starte bilen om den står på forvarming uten å være tilkoblet og varmingen fortsatt pågår. Da blir det feilmelding og intet Ready-symbol. Må i så fall starte og stoppe forvarming fra app igjen før bilen starter.

Tror nok Brennes får forsøke å legge inn ny SW på nytt.

Sitat fra: sølv-pilen på tirsdag 03. februar 2015, klokken 00:11
Hvordan tapper lading startbatteriet?

Med tidligere software-versjon (ihvertfall) ladet ikke bilen 12V batteriet så lenge ladeledningen var plugget i bilen. Dermed ble det gradvis tappet ned om den sto lenge uten å bli brukt med ledning tilkoblet. Typisk 7-14 dager.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA