Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Regjeringen vil kutte 40% fram mot 2030 - konsekvens elbil?

Startet av Flyvind, onsdag 04. februar 2015, klokken 21:15

« forrige - neste »

Flyvind

Oslo grense - Nordby. Null grader, tett snødrev, Slaps på veien. Spennende å se hvordan dette går. 100 av 100 i blue score. Drøye 17kwh/100km så langt. Første stopp Fortum Sarpsborg. Under kvart "tank" Varm MC Donalds kaffe til en tier passet bra. Rapport kommer.
2017 i3
2015 Eup solgt

d386yv

Lykke til, har kjørt ca. det strekket flere ganger i sommer og Fortum Sarpsborg var ute av drift alle gangene! Tør ikke lenger satse på lading underveis, men jeg kom heldigvis frem allikevel.

100 av 100 blue score betyr vel at du humper av gårde i maks 80 km/t?

Flyvind

Puhh.. dette gikk bra, men et opplegg kun for spesiellt interesserte.Oslo grense-Sarpsborg-Nordby-Sarpsborg-Oslo grense. Jeg vil anslå det som reelt at man må regne 1-2 timer ekstra på Harrytur fra Oslo med E-UP. Tidsdifferansen går med til å holde lavere fart enn fartsgrensa 75-80kmt, lading og evt vente på tur til lading. Netto kjøretid var 3 timer og 10 minutter. Jeg ladet på Fortum Sarpsborg (McDonalds) begge veier. Total ladetid 25-20=45 minutter (Kr 112.50). Fortum nærmere Fr.stad hadde jeg som plan B.
I et forrykende vær satt jeg avgårde på skikkelig slede føre. Guffent med forbikjøringer av trailere og alt slaps. Ankom Sarpsborg med 15 km rekkevidde. Der sto en Leaf først i køen. Dennes lade tid 30 og min egen 25 min Gjorde at det ble nær en times stopp og mye billig kaffe fra McDonalds. Jeg forvarmet og forlot med 95% kapasitet. Ankom Nordby P Hus med 55 km rekkevidde (over halv tank) på batteri. Ingen skilting til El bil plasser hverken ute eller inne. Fant plasser rett ved rulletrappa en etasje opp m vanlig stikk. Flott at det var Netcom data nettverk i P-Hus slik at jeg fikk startet varmeren uten å "roame" hos Telia. Kort shopping. 60km rekkevidde ved retur. Kvart tank ved ankomst Særp og ladet til 95%. Ved Tusenfryd hadde jeg over kvart tank igjen, så jeg hadde kommet meg helt til Oslo sentrum evt.

Når det er mulig å ta denne turen på ublidt føre med vind og nedbør er jeg trygg på at en "normal dag" hadde det gått fint å ha med et par passasjerer også. Gleder meg til å teste dette på sommertørt føre med smale eco dekk og fine temperaturer. Jeg er nok over gjennomsnitt snill på gassen, Blue Score var på 100! og ny rek på forbruk. 12.5 i Ø hjem. Godt kledd og skodd med varmen lavt.

Tross alt var det en artig opplevelse som ga en fersk E-UPPER litt mer erfaring.

Har du prøvd deg på noe slikt?

Flyvind
2017 i3
2015 Eup solgt

kengjer

Hærlig stunt Flyvind!

Har selv vurdert å kjøre Trondheim - Storlien, men dette lar vente på seg da hurtigladenettverket med combo er fraværende og mye stigning fører til rekkeviddeangst før bilen er starta.

Bare ett spørsmål; Hvilken modus kjørte du i? Eco hele veien eller?

-Kent
Trondheim, E-Up! 2015 "Ulf", ankommet 19. desember 2014. Utlevert 5. Januar 2015.

Sommerferien 2015: 2200km i E-Up! -gogreen.

Flyvind

Kjørte på normal, men den går jo over på eco under 20km rekkevidde.
2017 i3
2015 Eup solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA