Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva er problemet med en e-Golf når denne ikke greier engang 50% oppgitt lengde.

Startet av eivisa, torsdag 05. februar 2015, klokken 07:45

« forrige - neste »

eivisa

Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Gliderman

#1
Blir vel ikke noe stort problem dette. Med minuttpris blir det relativt dyrt å fylle opp en Tesla. På plussiden vil det kanskje gi en bedre utnyttelse av hurtigladerene og det er positivt.

Mvh
Svein Erik
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

sigurdi

Fordelen med Tesla er at det blir mer valuta for minuttene, siden bilen kan motta 50kW over en ganske lang tids periode før den må ned på strømstyrken.
Ulempen er (om ryktene er sanne) at noen av Nissan sine 50kW ladere ikke tåler 50kW strømtrekk over en lengre tidsperiode.
Japanske Model S eiere har gjort litt sport i å "brenne" Nissan sine Chademo ladere, pga da må Nissan oppdatere dem til å støtte vedvarende belastning.
Ja japanske Model S eiere har hatt tilgang til Chademo adapteret en tid allerede, er bare å surfe innom de Japanske Tesla sidene, eller forum. ;-)
(Er ganske bra utbredelse av Chademo ladere i Japan)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

emil

Med utbyggingen av Tesla SC her landet tror jeg ikke mange kommer til å kjøpe det adapteret for å lade til halv hastighet og høyere pris. Men for enkelte som har CHAdeMO på f.eks vei til hytta og ingen 22kW eller SC innenfor rimelighetens grenser kan det være et alternativ.

Når det gjelder Japan har alle elbiler med hurtiglader (-Tesla) CHAdeMO, selv de europeiske. Det er da ganske naturlig at Japan har vært først ute med disse adapterene.

Når det gjelder "brenning" av CHAdeMO ladere grunnet lang tids belastning er det ikke snillt å gjøre det med vilje siden da vil de som skal lade etterpå komme til defekt lader og kanskje ha problemer med å gjøre det de skal. Men på den andre siden er det bra at en designfeil ved laderene rettes.

Ssseee

2015 Kia Soul

kjbu

Sitat fra: Ssseee på fredag 16. januar 2015, klokken 14:12
De har vel like mye rett til å lade de, som oss  :)

Noen må komme med et TeslaSuperCharger -> CHADEMO adapter. Gratislading  :P
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA