Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Maks belastning ved bruk av flere ledere i parallell

Startet av Amoss, mandag 30. oktober 2017, klokken 23:04

« forrige - neste »

Amoss

https://www.dagbladet.no/nyheter/sa-lenge-ma-du-vente-pa-ny-elbil/68663948
Sitat
Andelen elbiler fortsetter å øke, og flere produsenter lover skred av nye modeller i årene som kommer. Det hjelper imidlertid ikke deg som skal kjøpe bil nå.

...

Ventetid

Når kundene kan sette seg bak rattet i nye Leaf er likevel Marcussen utydelig på. Det antydes «første halvdel» av 2018, noe som kan synes å være lenge til, men i elbilsammenheng er det faktisk ikke det så halvgalt, skriver Finansavisen.

Verre er det med Opels elbil, Ampera-e, som over 4.000 nordmenn har tegnet kontrakt på. Ifølge Opels norske PR-sjef, Stein Pettersen, begynte utleveringene i juni i år, og antallet biler på veien er kommet opp i rundt 1.000 stykker.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Trekkoppbil

#1
Nå gjenstår det å vente på lansering av Leaf til natta når vi får detaljer: http://nissan-m.neolane.net/nl/jsp/m.jsp?c=1QvDLwtrIVijM8D0y%2BKVkw%3D%3D

Nissan er vel den eneste av de store, som har hatt høy produksjonskapasitet, og selskapet hadde i sin tid egne batterifabrikker, hvor man for 4 år sida hadde tatt høyde for å kunne produsere 200 000 batterier årlig i USA og 60 000 i Europa.
Mange etablerte bilprodusenter prøver ut el-biler i små volumer. Bl.a for å tilfredsstille offentlig regulering.
Den eneste av nykomlingene som er å vei til nå massemarkedet, er Tesla. Så gjenstår det å se om de klarer å konkurere i massemarkedet.
Trenden nå er å skape hype om bilmodellene lenge før de kommer, og få gratis reklame ved å sette opp ventelister lenge før bilene er prodsat.
For den som ønsker SUV, kan man trekke kølapp for Hyundai Kona.

knut.aulie

Er det ikke veldig rart at Nissan sier 1. halvdel av 2018 for de FØRSTE kundene ???

Vi snakker om ett spenn på mellom 3,5  og 9 måneder til første levering!

At mange får etter jul er jo å forvente, men dette høres jo like tregt ut som de fleste andre.

Gordon Retriever

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 05. september 2017, klokken 17:19
Er det ikke veldig rart at Nissan sier 1. halvdel av 2018 for de FØRSTE kundene ???

Det kan rett og slett bety at de har fått signaler om en kvote nye Leaf de anser som ganske beskjeden sammenlignet med forventet etterspørsel.

Selv flere tusen biler levert før sommerferien kan skape kaos og lange ventelister.
 

doldis1

 De har nok fått en tlf. fra LG chem om at batteriproduksjonen allerede går 24/7 og at det etterhvert er veldig
mange kjøpere i batterikøen  ;D

Rollep

Jeg kjenner mange som ikke gidder all denne ventingen. De har heller kjøpt en ny ICE bil, flere av dem har dessverre gått for diesel. Elektrifiseringen av bilparken vil nok ta adskillig lengre tid enn mange her på forumet hadde sett for seg. Hvis man mot formodning skulle klare å selge elbiler uten subsidiering i resten av Europa vil leveringstiden brått bli enda lengre.
2020 Porsche Taycan Turbo
2017 BMW i3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA