Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Her kan du stille spørsmål, rett til en KIA forhandler - Skotvedt Asker og Bærum

Startet av geos, mandag 24. november 2014, klokken 12:39

« forrige - neste »

RAOlsen

Got a mail from the dealer today (for no reason) informing me on how to minimize ICE usage when it's cold outside. Apparently this information was sent to all dealers.

* Activate ECO mode directly after start, has to be done every time staring the car.* Turn off the AC compressor by pressing the "snowflake" (only needed once, setting is remembered)* Set the temperature to 20 degrees Celsius or less
If these settings are made and there is power in the main battery the engine should only run a very short period when started. They recommend this so that the engine has some oil circulated and isn't completly cold in case of a sudden hard acceleration.

En svensk PHEV eier fikk denne teksten uoppfordret fra sin forhandler, kan jo være at det fungerer.


geos

Sitat fra: RAOlsen på mandag 24. november 2014, klokken 20:19
Got a mail from the dealer today (for no reason) informing me on how to minimize ICE usage when it's cold outside. Apparently this information was sent to all dealers.

* Activate ECO mode directly after start, has to be done every time staring the car.* Turn off the AC compressor by pressing the "snowflake" (only needed once, setting is remembered)* Set the temperature to 20 degrees Celsius or less
If these settings are made and there is power in the main battery the engine should only run a very short period when started. They recommend this so that the engine has some oil circulated and isn't completly cold in case of a sudden hard acceleration.

En svensk PHEV eier fikk denne teksten uoppfordret fra sin forhandler, kan jo være at det fungerer.

Noen følger nok med på Inside Outlander forumet hvor jeg har skrevet om min prosedyre. Å sette temp til 20 C betyr at motoren kommer til å gå *** lenge *** hvis du starter med kald bil.

Forvarming er det som virkelig hjelper mot at ICE starter, men det er ikke alltid man har anledning / tid til å forvarme, da dette bør gjøres minst 2 ganger (2 min)

Finfyr

Med forvarming i garasjen, så vil ikke Ice starte på kortere turer? Også om vinteren?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA