Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fornøyde eiere - Mye problemer?

Startet av SabreMan, onsdag 01. juli 2015, klokken 17:47

« forrige - neste »

SabreMan

Er det noen som vet om dette mulig, for eksempel hvis du skal på ferie til Storbritannia?
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Tuxedo

P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

SabreMan

Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Dennis

Selve lykta er vel laget slik at den kaster lys der det skal og det kan ikke justeres da selve linsa og lykta er formet slik at lysbilde på høyresiden på en venstrestyrt skal lyse mer oppover på høyresiden. Hjelper jo å stille lyset nedover så man ikke blender men blir ikke optimalt.
Er mange lykter man kan bygge om ved å flytte delene inni over til andre siden, men ikke alle det er mulig på.

Hvis man feks importerer en bil fra Japan eller England er det krav for å få den godkjent for bruk på Norsk vei at man må bytte til lykter fra en venstreratt utgave.

cra

Er det slutt med slike klistremerker man setter på lykta for å ta bort den delen av lyskjegla som blender motgående? Mener å ha sett at det var "vanlig" (les: eksisterte) for mange år siden.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

SabreMan

Sitat fra: cra på mandag 01. juni 2015, klokken 12:53
Er det slutt med slike klistremerker man setter på lykta for å ta bort den delen av lyskjegla som blender motgående? Mener å ha sett at det var "vanlig" (les: eksisterte) for mange år siden.

De selges fortsatt her i Irland. De to siste bilene mine hadde ratt på venstre side. For noen år siden var det mange biler fra Øst-Europa her. Jeg har også sett dem på fergen mellom Dover og Calais, men det var vel for ti år siden.

Jeg vet at enkelte biler har muligheten til å veksle (VW), men jeg har ennå ikke hatt noen slike. Det burde være enkelt for Tesla å implementere en slik innstilling, men det er vel ikke en relevant problemstilling når du bor i USA.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

cra

Sitat fra: SabreMan på mandag 01. juni 2015, klokken 14:01
Det burde være enkelt for Tesla å implementere en slik innstilling, men det er vel ikke en relevant problemstilling når du bor i USA.

Sikkert ikke videre relevant, nei. Men vil det ikke kreve spesiell hardware å få dette til? Trenger sikkert ikke være spesielt komplisert hardware, men dog.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

SabreMan

Sitat fra: cra på mandag 01. juni 2015, klokken 14:09
Sitat fra: SabreMan på mandag 01. juni 2015, klokken 14:01
Det burde være enkelt for Tesla å implementere en slik innstilling, men det er vel ikke en relevant problemstilling når du bor i USA.

Sikkert ikke videre relevant, nei. Men vil det ikke kreve spesiell hardware å få dette til? Trenger sikkert ikke være spesielt komplisert hardware, men dog.

Beveger ikke lysene seg litt når bilen går rundt en sving (adaptive lys)? Da er det kanskje mulig å legge til rette for bytte mellom venstre- og høyrekjøring ved bare å legge til et alternativ i grensesnittet.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Dennis

#8
Hovedlysene til Tesla er like avansert som lysene på en Golf fra 1990 tallet (Hvis man ser bort fra DRL) så dessverre ikke mange muligheter der. Har ikke en gang automatisk nivåregulering i lyktene, men bruker luftfjæringene til dette eller manuell justering hvis man ikke har luft.

Kurvelysene som lyser opp ved sving står nede ved tåkelysene.

SabreMan

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 01. juni 2015, klokken 14:23
Hovedlysene til Tesla er like avansert som lysene på en Golf fra 1990 tallet (Hvis man ser bort fra DRL) så dessverre ikke mange muligheter der. Har ikke en gang automatisk nivåregulering i lyktene, men bruker luftfjæringene til dette eller manuell justering hvis man ikke har luft.

Kurvelysene som lyser opp ved sving står nede ved tåkelysene.

Takk, nå forstår jeg det bedre.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

E_S

Sitat fra: cra på mandag 01. juni 2015, klokken 12:53
Er det slutt med slike klistremerker man setter på lykta for å ta bort den delen av lyskjegla som blender motgående? Mener å ha sett at det var "vanlig" (les: eksisterte) for mange år siden.

Slike merker kan bare brukes på gammeldagse lykter med riflet glass - på klarglass- eller linselykter funker det ikke. Er vel knapt nok en eneste bil nyere enn 2005 med sånne gammeldagse lykter..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Lynet

Automatisk pådrag ved forbikjøring når man kjører på ACC blir endret til å bruke høyre blinklys når man er i land med venstrekjøring står det i manualen!
Rart at det ikke er nevnt noe om nærlyset med det samme!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA