Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvem selger ladekabler - oversikt over norske leverandører.

Startet av NegativeElectrode, søndag 18. januar 2015, klokken 22:57

« forrige - neste »

NegativeElectrode

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Thomas Parsli

Hvis du leser hva styreleder og "Elektriker i borettslaget" svarer, skjønner du at dette ikke dreier seg om logikk. De har ikke elbil, ønsker ikke elbil og skjønner ikke hvorfor andre skal anskaffe elbil.

http://www.smaalenene.no.ece5.api.no/Arkiv/5-38-7536.html

I praksis svarer "Elektriker i borettslaget" at elbileierenes forslag om å lade på 10A og betale en fast sum i måneden vil fungere utmerket!

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Olatho

Setningen "de skulle ha spurt først" er dessverre alt for relevant. Snakk med styret først, og foreslå enkle, rimelige og fornuftige løsninger - som feks det elektrikeren sier, så løser det seg nok.

Thomas Parsli

Sitat fra: Olatho på onsdag 31. desember 2014, klokken 11:54
Setningen "de skulle ha spurt først" er dessverre alt for relevant. Snakk med styret først, og foreslå enkle, rimelige og fornuftige løsninger - som feks det elektrikeren sier, så løser det seg nok.

Har vi lest samme sak?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Olatho

Leste først bare oppfølgeren. Enig i at styret her virker lite samarbeidsvillige, men poenget er uansett at det er lurt å snakke med dem først, forklare nøyaktig hvilke behov man har og foreslå en praktisk løsning (som selvsagt inkluderer at man vil betale for strømmen).
Å gå ut fra at fordi det er en stikkontakt til motorvarmer, så er det ikke noe problem å lade elbil er en kortslutning(!).

arthur

Er det også en selvfølge, naturlig og/eller å forvente at man spør først før man kobler inn batterilader, motorvarmer og kupevarmer på en fossilbil?
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

NegativeElectrode

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA