Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading av elbil - 10A vs 16A

Startet av elektrolux, tirsdag 07. oktober 2008, klokken 23:15

« forrige - neste »

elektrolux

Se: http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=14768630&sid=xz5cba4aECY001580&WT.svl=Link

Beskrivelse
Selger min "one of a kind" elektrisk scooter pga kjøp av camping vogn.

Jeg kan skjønne hvis noen er skeptisk til konseptet, men jeg kan garantere at den er verd en prøvetur. Kjøreegenskapene kan samenlignes med en topp MC.

Den er registrert som mellomklasse, men siden den er elektrisk så er det ikke veiavgift, lav forsikring og veldig økonomisk i drift (ca 2 øre pr mil).


Jeg klarer ikke å la vær å bli provosert. >:(

Kun 2 øre pr. mil i strømforbruk. Dette går helt av skaftet, og jeg venter bare på at forbruket blir negativt, og at vi kan varme opp hele huset med kraften fra regenereringen på elkjøretøyene våre.

Omregnet til dagens pris blir dette omtrent 0,02 Kwt / mil noe som gjør denne Vectrixen 50 ganger mindre energikrevende enn min egen.

Si at eieren kjører i 40 km/t som er den mest økonomiske hastigheten på Vectrix, vil motoren kun trekke 80W etter mine beregninger. Det burde også medføre en eventyrlig rekkevidde med 3,7 Kwt batteri. Jeg kjører normalt 70 km med min egen og tilsynelatende energislukende Vectrix. Denne burde klare 50 ganger lenger; nemlig 3500 km eller 350 mil på en lading..   
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Griffel

Nå skriver han i annonsen:
"Hvis du bruker den til jobb så arbeidsgiver pliktet til å legge til rette for at du kan lade den der, ergo du kan slippe under med null kostnad i ladeutgifter. "

Da er jo ikke rart at kostnadene blir lave, Forbruketer normalt men prisen er lav, egentli gratis.

Men det er første gang jeg hører at arbeidsgiver har plikt til å legger til rette for lading. Noe annet er det at mange gjør det.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Han bytte tekst etter at jeg sendte mail til han og sa jeg ville kjøpe Vectrixen hans tvert, dersom den virkelig brukte så lite strøm.

Lurer på om han har feilberegnet egen økonomi også, siden han selger Vectrixen etter 65 mil for 63000 NOK, og tror den har falt kun 295 kr i verdi.

Dersom den er eldre enn 2 måneder tilkommer nemlig 1705 kr i omregistreringsavgift, og helt ny Vectrix koster tross alt 65000 NOK.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Sitfly

#3
Hei Elektrolux
Har du solgt vectrixen din? Jeg havnet tilfeldigvis bak en helt lik din ved shell på tananger. Måtte rulle ned vinduet for å sjekke om jeg kunne høre motordur ;D Kjørte bak den forbi flyplassen til den kjørte videre mot Sandnes. EL2163
Hvor mye mener du er fornuftig å betale for vectrixen på finn?

cra

Hvis du lurer på hvem som eier et kjøretøy sender du bare en SMS til 2282: regnr <xx12345> så får du vite merke, eier, sist eu-godkjenning, pris for omregistrering :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Griffel

Sitat fra: Sitfly på onsdag 24. september 2008, klokken 09:28
Hei Elektrolux
Har du solgt vectrixen din? Jeg havnet tilfeldigvis bak en helt lik din ved shell på tananger. Måtte rulle ned vinduet for å sjekke om jeg kunne høre motordur ;D Kjørte bak den forbi flyplassen til den kjørte videre mot Sandnes. EL2163
Hvor mye mener du er fornuftig å betale for vectrixen på finn?

Det har vel neppe etablert seg noen markedspris på brukte Vectrixer. Denne er jo nokså ny kjørt 650km så da er det vel bare å sammenligne med ny pris og vurdere hvor mye billiger enn ny den må være for å velge den framfor en helt ny ferdig registrert.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Hei. Er dere galne. Jeg har ikke solgt min Vectrix, og kommer ikke til å gjøre det heller da jeg håper på endring av typegodkjenning til 125 cc klassen, og at Guttungen kan kjøre den når han blir 16 år i 2012.

Ellers regnes vel et nytt kjøretøy som tas ut av butikken som 20% mindre værd med en gang. Skal en prute så er selvfølgelig fargen feil, en er redd batteriene er feil innkjørte og allerede ødelagte, det er snart vinter, og det er langt til Haugesund.


Kjøper en ny til 65K leveres den på døren, men der er litt ventetid.

Jeg ville ikke bydd over 60K, men det er selvfølgelig markedet som bestemmer
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Christian

 Pass på tinglyst pant i dette kjøretøyet.

Salgspant i motorvogner:
             EL1905
             NOK 68.660,00
             til
             BMW FINANCIAL SERVICES NORGE NUF     Org.nr 981 060 113
             Martin Lingesvei 17
             1330 FORNEBU

elektrolux

Godt jobba Christian

Av og til får en bassert på skrivemåte, eller samtale en dårlig følelse for folk.

Lurer på om han her hadde tenkt å opplyse dette. Ellers kunne det blitt en veldig dyr Vectrix.

Fyren har tydeligvis lite forstand på økonomi. Skal han selge må han faktisk betale kjøper mellomlegget mellom salgssum og gjeld. Det betyr at ved kjøp henter du sykkelen og penger hos selger, og betaler gjelden til BMW.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Sitfly

Jeg har sittet litt på gjerdet og følgt med på denne. Hadde håpet at han skulle justere ned prisen etter hvert, men nå har han satt den opp til 65 000. Sikkert pga av at introprisen på 65 000 er over og nå selges de for 70 000 hso mc-oslo.

Med andre ord så satser han på å få tilbake alle pengene han gav for den.

Jeg la tidlig in ett skambud når jeg så den til salgs, men man skal vell være litt desperat for å betale fullpris for en brukt sykkel når sykkelsesongen er omtrent over...
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=14768630&sid=xz5cba4aECY001580&WT.svl=Link

Sitfly

#10
Da var det igjen mulighet for å kjøpe denne vectrixen. http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=17144323
5000 billigere enn i fjor:-)
OBS: heftelser på 68 660,00

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA