Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: flere headinger til hjemmesiden?

Startet av PLUTO, torsdag 24. januar 2008, klokken 22:38

« forrige - neste »

PLUTO

I dagens VG på nett står det at SUV er ut: http://e24.no/eksklusiv/bilogbaat/article2196681.ece#VG

De store og ofte så upraktiske og enda oftere særdeles lite miljøvennlige SUVer daler nå i populæritet. Det kan neppe være noe annet en et godt tegn for miljøet og den sunne fornuft. Noen kan sikkert ha behov for en stor og høy firehjulstrekker, men det er nok de færreste. I hvertfall inne i byen.

Jeg savner salgs statistikk for elbiler, men ville tro at antallet er steget en del både på grunn av populæritet og på grunn av flere produsenter og selgere
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

elektrolux

Ikke helt fersk nyhet, men en god nyhet kan ikke gjentas for ofte.

Det grenser mot flaut å kjøre slikt i byen i 2008, og det merker nok de stakkarene som for få år siden betalte opp mot millionen for å oppnå helt annen oppmerksomhet.

Nå er det da også noen eiere av slike biler som bruker Buddy til vanlig, og dermed har forstått tidens trend.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Laban

Har selv en Volvo XC90 som hytte og ferie bil som ble kjøpt rimelig i Sverige i 03. Den brukes ytterst sjeldent i byen (men kjekk hvis det er 6-7 stk som skal avgårde).

Alt for stor til bybruk da bare det å finne en parkeringsplass som passer kan ta lang tid en lørdag formiddag. Har aldri det problemer med det hverken med Thinken eller buddyen  ;D

Men som langturbil; vanvittig god å kjøre samt at jeg føler meg rimelig trygg hvis noe skulle skje og ingen problemer med dårlig vei de siste km opp til hytta. Har ikke dårlig samvittighet når den brukes, for da er det stort sett behov for en slik bil  ;) og vi kjører heller 2 stk elbiler når hele familien skal på tur i nærområdet.

Drømmen hadde vært en slik drevet med batterier eller hybrid, da skulle jeg byttet omgående.
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

Silkefot

Sitat fra: Laban på mandag 21. januar 2008, klokken 00:11
Drømmen hadde vært en slik drevet med batterier eller hybrid, da skulle jeg byttet omgående.

F.eks. Ford Escape LionEV (www.lionev.com), det hadde vært konge  ;D
Bosted Fetsund
Lykkelig eier av en Leaf 2011 modell
Enda lykkeligere eier av en Tesla model X 100D
Eide en Saxo i 10 år
Model Y bestilt...

El rayo

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA