Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: P85D kjøpere, når forventes bilen? Pluss div info

Startet av Gordon Retriever, fredag 30. januar 2015, klokken 19:35

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Detroit-baserte Munro & Associates har satt reverse engineering i system, og demonterer bilmodeller for deretter å selge kunnskapen til den som vil betale.

Sandy Munro forteller at BMWs avanserte teknikk i i3 skaper interesse:

SitatHan hevder at det både er tog- og flyselskaper og til og med møbelprodusenter, som har vært interessert i selskapets i3-analyser.

Munro virker imponert og støtter BMWs utsagn ved introduksjonen av i3 om at dette ikke er en bil de vil gå i minus med:

SitatMunro er mildt sagt imponert over BMW i3, som han mener er den mest avanserte bilen som finnes på markedet i dag.

– Det startet med at jeg ønsket å analysere dette produktet på grunn av den revolusjonerende bruken av karbonfiber, forklarer han i denne videoen.

Karosseriet på i3 er laget i karbonfiber, som bidrar til å holde vekten under 1250 kilo. BMW besitter hele kjeden fra produksjon av karbonfiber og karbonfiberkomponenter.

Hovedkonklusjonen er visstnok at BMW tjener penger på denne bilen på tross av kostbare råmaterialer.

– Selger de 20 000 enheter i året, vil denne modellen gi profitt, mener Munro.


SitatDuring a walk-around with Forbes, Munro demonstrated some of the i3′s key innovations, including a carbon fiber "life module" with the crash protection of a Formula One race car that is glued and screwed to a rolling aluminum chassis module that includes the car's suspension, battery and drive system. The superior strength of the life module comes from the way the plastic fibers are aligned within the shell to resist crushing.

Artikkel hos Forbes: Link (Engelsk.)

Teknisk Ukeblad med fokus på kinesisk interesse: Link

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA