Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: App for fjernstyring av varme ++

Startet av Mr.Hansen, mandag 22. desember 2014, klokken 21:06

« forrige - neste »

Mr.Hansen

Jeg får kun ca 70kw(200A) på Lier sydgående SC 1A, Batteriet er på 130km Typical. Har prøvd 2A, samme effekt.
På nordgående fikk jeg ca 95kw, batteriet var på 160km Typical. 

Er ikke disse SC 115kw?
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

sn0le

Og ingen ladet på 1B eller 2B?
Har du S60, S85 eller P85?
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

OleJA

Kan skyldes at batteriet ikke hadde optimal temperatur til å motta full effekt. Selv om det ikke er synlige effektbegrensinger på skjermen, så kreves det ytterligere oppvarming før batteriet kan motta 120kW kontinuerlig.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Mr.Hansen

Har P85 og batteriet hadde ingen stippla linje, begrensning da jeg hadde kjør fra oslo.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

hgs

Sitat fra: Mr.Hansen på lørdag 06. desember 2014, klokken 14:20
Har P85 og batteriet hadde ingen stippla linje, begrensning da jeg hadde kjør fra oslo.

Jeg har også slitt med lav hastighet på denne, men siden jeg vanligvis starter i Sandvika eller Oslo kan det skyldes at batteriet ikke er skikkelig varmt. Synes likevel 44 kW er veldig lavt, som postet i denne tråden:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15110.45.html

Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

jakoys

Ladet en loaner som hadde stått lenge hos Tesla, Drammen, og hadde særs kaldt batteri. Kjørte til Lier hvor ladingen startet på 4KW, men krabbet seg saaakte opp mot 50KW rundt 70%SOC før den gikk ned igjen som normalt. Ble en uvanlig lang ladestopp på nesten 2 timer.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA