Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Avstemming og diskusjon: Webasto i elbil: Greit eller ikke?

Startet av kjølholdt, lørdag 07. februar 2015, klokken 08:13

« forrige - neste »

kjølholdt

Noen som har en kvalifisert gjetning på hva alder betyr for degenerering av batteriet kontra bruk Dvs lading . La oss da ta utgpkt i at man daglig holder seg rett under 80% . Og kjører det ned til 20% . SC noen ganger i løpet av året.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

RaBalder

Jeg anbefaler å se som beskriver hvordan man akademisk har gått til verks for å finne ut hva som ødelegger batterier og hvordan man kan forbedre levetiden. Var vel en video på en drøy time med slideshow.

Nå vet jeg det er stor uenighet og mange meninger om hva som sliter på batteriet, men jeg har tro på det som ble presentert i videoen.

Uavhengig om et batteri brukes eller ikke så vil det mer eller mindre forringes fordi det alltid vil være en del kjemisk/fysisk aktivitet i batteriet over lang tid.

* Kjører man mye, så vil helt sikkert mesteparten av forringelsen ha sin årsak i antall kilometer kjørt.
* Kjører man lite, så vil tidens tann stå for en relativt større andel av forringelsen.

Trond.Strom

Alder og degenerering av batteriet vil variere med hvordan du lagrer batteriet.
lagres det på lav spenning og kaldt vil det kunne lagres lenge uten merkbart tap.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA