Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: P85D kjøpere, når forventes bilen? Pluss div info

Startet av hgs, torsdag 08. januar 2015, klokken 21:41

« forrige - neste »

hgs

Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

automat

2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

K S

Gi gass!!! Stiller meg i kø for å kjøpe ny bil med Norsk batteriteknologi, til riktig pris.

Klarer de det, vil det gå bra med firmaet. :-)

timingbeltkiller

Vi får håpe dette firmaet i motsetning til ørten andre klarer overgangen fra lab-teori til fabrikkprodusjon innen rimelig tid.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Lokführer

Når en fungerende celle er klar, så er det bare å presentere for Elon. Er det good shit, så kjøper han. Er det nok en bullshit-nyhet, så lar han være.
Det hadde dog vært utrolig kult om Norge ble verdensledende på batteriteknologi.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

ganton

Nå er vel Dynatec et firma som selger maskiner/produksjonsløsninger, bla mikse/eltemaskiner for matindustrien. Tror ikke det noengang vil produseres batterier her.  Selv om de bidrar til å lage maskiner som igjen kan produsere råstoff som kan brukes i batterier...


BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Griffel

Sitat fra: ganton på mandag 22. desember 2014, klokken 09:39
Nå er vel Dynatec et firma som selger maskiner/produksjonsløsninger, bla mikse/eltemaskiner for matindustrien. Tror ikke det noengang vil produseres batterier her.  Selv om de bidrar til å lage maskiner som igjen kan produsere råstoff som kan brukes i batterier...
Det Dynatec har klart å lage er en reaktor som produserer superren silisium.
Det tror/vet man kan brukes til å lage rimligere solceller og bedre batterier.
Batteriet er forskningsprosjekt mellom Dynatec med Borregaard, IFE, SINTEF og franske CEA.
Så for øyeblikket er dette batteriet bare litt mer enn en idee, og ikke noe en kan forvente å se om kort tid. Interesant alikevell.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA