Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Pendling med EL-bil Oslo-Sandefjord

Startet av leaf-newbe, søndag 18. januar 2015, klokken 16:31

« forrige - neste »

leaf-newbe

Fikk sjokkregning fra bom selskapet på hele 34,80 kroner for 2 paseringer ved svinesund.
det hadde sikkert vert biligere for dem å lat vær å sende ut en slik regning.

Rabatt    Lette kjøretøy
(tillatt totalvekt t.o.m 3.500kg)
0% (uten brikke)    20,00 kr
13% (med brikke)*    17,40 kr

Spesielle betingelser:

    Motorsykler og mopeder er fritatt for bompenger.
    El-biler og hydrogenbiler har ikke fritak ved passering.
    Forflytningshemmede har ikke fritak ved passering.


Siden forflytningshemmede ikke har fritak ved passering så får vel vi elbilister også akseptere det da vi tross alt blir sett på som hendikeppa da vi må parkere rett ved inngangen  ;D
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

Råde

Dette kan man kalle snikinnføring av avgifter. Her kommer de luskende over grensa...
e-Golf | X75D

elektrolux

Dessverre er Svinesund forbindelsen unntatt for fritaket for bompenger.

Men hyggelig å registrere at du fikk brikkerabatt.

Fikk selv nylig en purring på 14 kr passering med fossilbilen i Nye Kristiansand bomring i Juli 2014. Hadde glemt å betale opprinnelig krav. Noen mener en slik fakturering koster bomselskapene 100 kr + porto. Kjører forbi denne bommen og flere andre bommer øst og nord for Stavanger med ca 4-5 måneders mellomrom, akkurat nok til at bomselskapene ikke kan vente til neste passering med å sende ut faktura. Er meget fornøyd med det.  ;D

Hadde foretrukket å bidratt reelt med veimidler, men å betale dem på denne måten vel vitende at alt, eller det aller meste forsvinner helt andre steder enn til vegvesenet gjør at betalings lysten er lik null. I motsetning betales vanlig skatt, og drivstoffavgift om ikke med stor vellyst, så i alle fall uten samme motvilje.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

arthur

Ja, huff, dette var ille. Tror jeg alllerede angrer på kjøpet av el-bil da muligheten jo er tilstede, dog relativt liten, for at jeg en dag kan komme i fare for å krysse grensen til den øvrige verden. På tide med et demonstrasjonstog?
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

timingbeltkiller

Svinesundbruene er vel interskandinaviske og med det unntatt norske regler.

Ble forøvrig fartsbot (40 kmt!!!) en gang svenskefaen hadde plassert radar ved gamlebroen.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA