Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kan noen forklare/oppsummere hvordan man lader en Model S?

Startet av Også_Øyvind_H, tirsdag 03. september 2013, klokken 14:40

« forrige - neste »

B_Tesla

I software gjør man kontinuerlige endringer på mange punkter. Jeg jobber selv med software, ikke web, men samme prinsippet gjelder. Du jobber alltid på en development versjon, som du gjør regelmessige release på. Det er ganske mye som er bak en side som dette annet enn det visuelle.

Siden det kan være små ting her og der, kan man ikke bare endre et sted. Det gjøres jo transaksjoner på enorme beløp til en hver tid på tesla sine sider. Da er det mye tryggere å ta ned siden, og kjøre en release. Du kan ikke bare bytte den ene filen, du må bytte alle til siste release (selvom mange filer kan være like). Alternaltivt vil du etter noen uker ikke ha noen ide om hvilken verson av en fil som ligger hvor, og det totale kaos.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

NegativeElectrode

Vel, dette har med utrullingsrutiner å gjøre. Amazon, Netflix, Google osv tar aldri ned tjenestene sine, men slipper gradvis nye brukere inn på ny funksjonalitet. Det er fullt mulig å oppgradere et online transaksjonssystem (OLTP) uten å ta det ned, men det krever at systemet og rutinene kan håndtere dette.

Apple utmerker seg som en av dem som gjøre det likt med Tesla, selv om jeg mistenker at for Apple er det like mye en måte å varsle at nå kommer det noe nytt. Hva som er grunnen til at Tesla gjør det sånn vet jeg ikke, men de har ikke noe mer komplekst system enn Amazon ihvertfall.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Celter

Har de forandret oppgitt rekkevidde, eller er det bare jeg som ikke har fulgt med. Det står nå 502 km på 85 og P85 og henholdsvis 475 og 460 på 85D og P85D. Riktignok med ulike standarder.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Celter på søndag 02. november 2014, klokken 13:49
Har de forandret oppgitt rekkevidde, eller er det bare jeg som ikke har fulgt med. Det står nå 502 km på 85 og P85 og henholdsvis 475 og 460 på 85D og P85D. Riktignok med ulike standarder.
Med siste setning fikk du med det viktigste. Rwd bilene er oppgitt med den ekstremt optimistiske og urealistiske NEDC rekkevidden som de fleste andre elbiler i Norge oppgir. Dual drive bilene er ikke testet med denne testen.
Til gjengjeld ser du verdiene for konstant 65miles/hour (ca 105km/t) uten at det er referert til en spesiell testsyklus. Dermed er det epler og pærer som sammenliknes...



Håper

Sense

Noen som vet hvor det er blitt av adresse-oversikten av Superladerne på Tesla``s nettside?

satheesh.net

Sitat fra: Sense på lørdag 13. desember 2014, klokken 23:26
Noen som vet hvor det er blitt av adresse-oversikten av Superladerne på Tesla``s nettside?

Denne mener du?
http://www.teslamotors.com/no_NO/findus/list

Sense

Der var den. Takk.
Før var den under kartet for Supercharger. Litt mer tungvint å lete opp adressen nå, men må man, så må man.

pej

Flere som ikke får opp bestillingen? Prisoppgang??
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Havebigfun

fungerer fint hos meg-uendrede priser

Lokführer

Tror USA-prisen har økt ørlite. Min konfigurasjon koster $800 mer enn før.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA