Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 80000kr for batteribytte?

Startet av pholm, lørdag 07. februar 2015, klokken 11:58

« forrige - neste »

LineIMiev

Jeg og min samboer har en Pegouet 106e fra 1996, gått vel 130 000. Har eid den i to år nå og kun hatt den inne til batterivedlikehold når lampen lyser.
Brukes hver dag tur retur jobb/hjemme og funker kjempebra. Selvfølgelig vet jeg at det kan skje noe men for oss har det vært god økonomi og ikek minst det viktigste tidsbesparende da jeg kjører kollektivfelt så og si hele veien til jobb og andre biler stamper i kø heløe veien.
Så jeg har kun positive ting å si om bilen og alle kan ha ulike erfaringer.
Vi kjøpte den brukt i 2013 og har den så lenge den holder tenker jeg - blir jo litt å ta sjansen med slike biler men vil jo si at lille blå bilen vår har allerde betalt seg:)

Elmo

Sitat fra: LineP106e på onsdag 11. februar 2015, klokken 15:24
Jeg og min samboer har en Pegouet 106e fra 1996, gått vel 130 000. Har eid den i to år nå og kun hatt den inne til batterivedlikehold når lampen lyser.

Med så gammel 106 vil jeg på det sterkeste anbefale deg å gjøre vannservice oftere. Etter maks 4000km.
Faren for batterieksplosjon når når du venter lenger er overhengende. Bare noen ganske få av disse bilene bruker så lite vann at det er "safe" å kjøre til lampen lyser !
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA