Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: E-golf med varrmepumpe vs bmw i3

Startet av Mr.Zero, søndag 28. desember 2014, klokken 18:56

« forrige - neste »

Mr.Zero

Satt og lekte meg litt med den original-ettermonterte gps'n i Zero'n min i går. Fikk da bl.a frem dette bildet. Km.stand mangler ca 1000km, men det som overrasker meg er høyeste registrert toppfart... 176km/t! Noen høyere der ute..? ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

pwb

Litt artig å tenke på at hvis den bilen holder til den har kjørt 200.000 km så har den hatt en brukstid på 5000 timer. Kjøper man en prosjektor til noen få tusenlapper så blir man sur hvis man må kjøpe ny pære etter bare 3000 timer.


Mr.Zero

Må skynde meg å fortelle, før jeg blir anmeldt av et forumtroll, at jeg seff ALDRI har kjørt så fort.. 8) Bilens elektronikk begrenser farten til 130 forover og 20 bakover.. Derfor er det en gåte at gps'n har registrert 176 km/t.. Mener disse blir montert i Norge ved klargjøring, så kan jo ikke være togtransporten heller.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

ZerOmancer

GPS er ikke så pinlig nøyaktig som enkelte gir inntrykk av, og avogtil klikker det fullstendig.

Min personlige rekord er 270 km/t i en toyota hiace. Ikke bare en solid fartsrekord for den gamle sliteren, men i følge gps'en fløy den faktisk også over både sjø og land!  ;D
2014 Citroën C-zero  med alt (dvs gummimatter og blank lakk)
2007 mazda3 sport med nesten alt (inkl. bl.a. gummimatter)

Mr.Zero

Ja GPS'n må nok ha hatt litt hikke, vil jeg tro.. ;D Ellers så er jo 270 i en Hi-Ace slettes ikke værst. Utrolig hva de bilene tåler.. ;)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Vind

Du kan lett få en slik hastighet etter f.eks en tunell - hvor GPS mister fix - og første fix etter tunellen blir unøyaktig.  En fergetur, hvor man kjører på fergen - og bilen er avslått kan også gi en høy fart i starten.  De fleste bil GPS'er kompenserer for dette - men det vil fortsatt kunne skje
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

TB

#6
Min C-Zero kan truleg fly, men eg blir passert av ein Hi-Ace...

I realiteten har eg aldri vore nær toppfarten på 130 km/t, det er nok feilregistrert av GPS.
Ser at min snittfart er litt mindre enn trådstarter sin  ;D

Totalt antall km er ikkje så mykje feil, manglar litt over 2200 km.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Mr.Zero

Sitat fra: TB på fredag 12. desember 2014, klokken 19:04
Min C-Zero kan truleg fly, men eg blir passert av ein Hi-Ace...

I realiteten har eg aldri vore nær toppfarten på 130 km/t, det er nok feilregistrert av GPS.
Ser at min snittfart er litt mindre enn trådstarter sin  ;D

Totalt antall km er ikkje så mykje feil, manglar litt over 2200 km.

Hehe - artig at også andre trillinge gjør svært god fart..!  ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA