Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Møllers laderegler

Startet av Mippen, søndag 21. desember 2014, klokken 23:35

« forrige - neste »

Mippen

Hvis vi skal tro denne artikkelen blir det slutt på nye husholdningskontakter (schuko) i Oslo på offentlige ladestasjoner.

http://elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3435-oslo-sier-farvel-til-schuko
Fremtiden er elektrisk.

jkirkebo

Sitat fra: Mippen på fredag 05. desember 2014, klokken 15:28
Hvis vi skal tro denne artikkelen blir det slutt på nye husholdningskontakter (schuko) i Oslo på offentlige ladestasjoner.

http://elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3435-oslo-sier-farvel-til-schuko

På tide sier nå jeg. Dette legger også til rette for høyere strømstyrke på flere stolper, uten at stolpen trenger dobbelt sett med sikringer.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

zbk

Type2 for the win :-).  Måtte alle kommuner følge eksempelet.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Mippen

Hvis det blir slik i Bergen så kanskje jeg får brukt min type 2 kabel snart :)
Fremtiden er elektrisk.

jkirkebo

Sitat fra: zbk på fredag 05. desember 2014, klokken 17:07
Type2 for the win :-).  Måtte alle kommuner følge eksempelet.

Alle i Østfold har allerede bestemt det samme, etter at fylkeskommunen tok føringen på dette området.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Powerflux

Sitat fra: Mippen på fredag 05. desember 2014, klokken 15:28
Hvis vi skal tro denne artikkelen blir det slutt på nye husholdningskontakter (schuko) i Oslo på offentlige ladestasjoner.

http://elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3435-oslo-sier-farvel-til-schuko
Kjempeplan........nå som jeg har Type 2 kabel ;D
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Mr.Zero

En type2/1-kabel til Asia-bilene koster jo ikke mye over kr.1500,-. Da lader man ca 30%raskere enn 10A på schuko. Verdt hver krone! Dessuten føles det "tryggere" enn å plugge inn i en sliten stikkontakt.. 8)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Philip Marlowe

Flott! Håper andre kommuner og private følger etter. Det er deilig å slippe den tunge ladekladden. Dessuten får man jo benyttet 16A fullt ut. På schuko har jeg bare kunnet nytte 13A.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA