Rust i chassiet

Startet av hens, torsdag 10. september 2009, klokken 21:08

« forrige - neste »

hens

Jeg skiftet batteri i Thinken min idag, og tok en titt innvendig i karrosseriet. Det var en nedslående erfaring.
Det ble hevdet at chassiet var laget i galvanisert plate, men det er helt tydelig at dette ikke er helt sant. Den firkantede kanalen under dørene var sterkt angrepet av rust, og det var ingen tegn til galvanisering. Etter rengjøring satte jeg inn kanalene og forsterkningene rundt batterikassen med linolje.
I rommet bak batteriet var det kommet inn endel vann og sand, og dette ble samtidig fjernet. Spesielt i krokene ved innfestingen til bakstillingen, og i knekken nederst ved batteriet.

Jeg vil anbefale å ta en rustkontroll dersom batteripakken skal ut.
Forøvrig kan en kjøpe en sprayboks på biltema med rusthindrende middel,
(36-2423, kr 44,90) og spraye inn gjennom dreneringshullene.

Bor gjerne noen ekstra huller for å få fordelt middelet i hele lengden. Boksen har et tynt rør som gjør det enkelt å komme til.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA