Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjøpe elbil til bruk i nordnorge (målselv)

Startet av andyolse, tirsdag 30. september 2014, klokken 16:45

« forrige - neste »

kos

Hei Daf og daf - et problem med elbiler er at de er kvikke. Har tesla og kan skrive under på at det går unna. Men det koster i form av rekkevidde. Bilen er helt topp og har masser av fart, men det går utover rekkevidden. Slik er det også med andre elbiler, har bestilt zoe og har med vilje en bil som er litt daf, da den får det igjen i form av rekkevidde. Dessuten er Tesla som bil nr 1 og Zoe som bil nr 2 et superpar sammen med 11kwh ladder.

ZOE

Jeg synes også at det et fint med litt dau bruksbil. Det gir mindre stress i trafikken og mindre kostnader til dekk.

Dessuten føles konebmwen med 235hk og 4wd verdt dieselkronene når vi skal på langtur

erik e

Problem at bilen er for "kvikk"?  Den pedalen som styrer farten må ikke til "bånn" med en gang. ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

ZOE


kos

Problemet " Kvikk" er ikke at det er et minus, men at hurtig akselerasjon koster i form av brukt KWH. Ved hurtige akselerasjoner koster det av batterikapasiteten, derav også rekkevidden. Gøy , ja.

emil

Sitat fra: kos på tirsdag 25. november 2014, klokken 09:34
Problemet " Kvikk" er ikke at det er et minus, men at hurtig akselerasjon koster i form av brukt KWH. Ved hurtige akselerasjoner koster det av batterikapasiteten, derav også rekkevidden. Gøy , ja.

Koster mye kapasitet hvis man må bremse eller regenerere etterpå. Hurtig akselrasjon opp til f.eks motorveifart man så holder koster ikke mye mer enn rolig akselrasjon. Ekstra gøy å trykke fartspedalen i gulvet når jeg står først i lyskrysset som går over i 80-sone og det står en over gjennomsnittlig sportslig (eller rånete) fossilbil bak.

grorudklovnen

Soul har kanskje dårligere aks. enn min egolf, men jeg husker at på prøveturen min så opplevde jeg den som "sterkere", enn en egolf. Bl.a. så må man holde godt på rattet i Soulen hvis man gir bånn gass for at den ikke skal dra deg hit og ditt, mens egolfen er dønn stabil uansett (dvs. esp overtar ved problemer og demper kreftene). Soulen føltes litt på rattet slik jeg husker gamle saab 900 turbo.

Zoe har jeg bare prøvesittet, men jeg antar at ESP innstillingene slår inn ulikt fra merke til merke.

kos

Hei Zoe har mindre motor, men er kapp opp til 60, men er noe daff mot 100. Men den kommer godt ut på kjørelengden, noe som for meg er bra. Hurtig opp mot 60 er kjekt. Men bilen kom ut på pluss i forhold til lengde, hurtiglading, utstyr, PRIS som en hverdagsbil som vi skal ha i tillegg til Tesla til langkjøring. En kjempe kombinasjon etter hva de sier som har prøvd det en stund.

Terjer

Sitat fra: torlie på fredag 26. september 2014, klokken 11:10
0-100

Zoe: 13,5sek

E-Up:12,4sek

E-Golf: 10,4 sek

Hvor hentet du de tallene? Min e-up! gjør 0-100 på 11.26 sek. med en passasjer, 0-60 på 4,66 sek.
VW e-up! - Aurskog-Høland

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA