Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Drive unit failure

Startet av fredrikmo, onsdag 17. desember 2014, klokken 22:16

« forrige - neste »

fredrikmo

Hei,

Samboer koblet nettopp til e-Up'en i type 2 kontakt i p-huset på Aker Brygge. Batteriet var halvfullt, og enda estimerer bilen 5,5 times lading til fullt.... Er ikke dette ekstremt lav ladefart? Jeg trodde vi burde fått utnyttet bilens 3,6kw lader og at dette ikke burde tatt mer enn 2,5 eller 3 timer?

Var forøverig mye problemer med laderne i dette p-huset - noen andre som har erfaringer?
Fredrik

'19 Tesla Model 3 LR RWD

fredrikmo

UPDATE: etter en drøy halvtime har ladetid falt til nettopp 2,5 time.... Bilen får altså tilført betydelig (dobbelt så mye?) mer energi...

Noen ideer hvorfor dette skjer?
Fredrik

'19 Tesla Model 3 LR RWD

Øyvind.h

Sitat fra: fredrikmo på tirsdag 02. desember 2014, klokken 12:52
UPDATE: etter en drøy halvtime har ladetid falt til nettopp 2,5 time.... Bilen får altså tilført betydelig (dobbelt så mye?) mer energi...

Noen ideer hvorfor dette skjer?
I Teslaen får du feil tidsestimat om bilens varme fortsatt står på. Kan det være noe slikt? At bilen ikke var helt avslått når tidsestimatet ble sjekket første gang? Sjekket at den hadde justert opp ladeeffekten til 16A?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA