Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: deler til P106 og saxo?

Startet av Bly, lørdag 01. mai 2010, klokken 05:32

« forrige - neste »

hens

Her må det grovsortering til. Blokker som ikke har ca 6 volt hvilespenning, har antageligvis ingen verdi da det sannsynligvis er en eller fler defekte celler.
For blokker med sprekker eller eksplosjonstegn blir det samme verdi.

Levert til resirkualsjon kan disse batteriene ha negativ verdi, da de forstyrrer sorteringen .   
Defekte nicadbatterier bør derfor returneres på egen pall merket med "Nicad".

Batterier som er tilsynelatende brukbare bør gjennom en rekondisjonering før de selges til hobbymekanikere som kan benytte batteriene til å holde liv i gamle elbiler. Her er det et spørsmål om noen har kapasitet til jobben.
Selv blir jeg pensjonist fra årsskiftet, og kan kanskje bidra.

Uansett bør dette planlegges med Batteriretur, for ikke å måtte betale for å bli kvitt de defekte batteriene


Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Ken

Batterier bør ha sluttmål i Sverige til gjenvinning. Jeg har i umiddelbar nærhet Norsk Metal Retur som kan handtere disse blokker.

Jeg foreslår  kr1000 per blokk i bulk og kr1500 enkeltvis for de som har minst 6 volt.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Elmo

Enig.
Blokker som er ferdig recondisjonert og sjekket ligger vel på 2500 - 3000kr så rundt 1500kr for blokker som måler over 6volt og ikke har fysiske skader er vel en grei antagelse.

En annen mulighet er selvfølgelig at kjøper får dem sjekket og betaler mere for de som "passerer" hvis selger er interssert i å selv ta usikkerheten.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Kristian

Da har jeg fått min Peugeot 106 tilbake etter at Alternativ Energi har bygget den om til Lithium. Har ikke fått kjørt den så langt enda, men det virker lovende. Bilen virker *mye* lettere, merkes tydelig på akselerasjonen, men også i svinger. Bilen kom raskt opp i 95 i dag, kjører kun på grønt. Motbakker er ikke så tunge lenger. Ser frem til fortsettelsen!  :D

SAFT batteriene selges, se http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=2529.0
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

PerBear

Er en slik ombygging også å anbefale for en 2002 modell Think?
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Gaute

Jeg er kjent med at Alternativ energi også har skiftet til slike batterier på Think.
Gaute - tidligere Saxo 2002 eier  127.000km.
Bilen ble solgt grunnet defekt batteripakke. For tiden syklist.

Boogie

#22
Til informasjon så kan jeg nå levere LIFEPO pakker til PSA bilene.

http://elbilshop.no/lifepo.html
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA