Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjøring på glatt føre

Startet av Arnie, tirsdag 13. februar 2007, klokken 08:04

« forrige - neste »

Arnie

Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), Tesla X90D (lange turer).

Griffel

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

#2
"og en leie/garanti- og serviceavtale på batteriet koster 975 kroner i måneden."

Hadde allerede hørt rykter om denne ordningen, og det fikk meg til å rygge. Ser ikke ut til at Nye Th!nk er tiltenkt oss som elsker å skru, og reparere på elbilene våre.

Ser mer ut som en bil tiltenkt folk som bare vil fra A til B på en miljøvennlig og problemfri måte.  :-\ Snufs

En annen ting er vel hvor servicevennlig det hadde vært å demontere en 270 grader varm batteripakke for å måle kapasitet og lade/ utladekurver.

Tror jeg holder meg til NiCd og nå LiIon
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

El rayo

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 13. februar 2007, klokken 13:24
En annen ting er vel hvor servicevennlig det hadde vært å demontere en 270 grader varm batteripakke
Du vet sikkert like godt som jeg at de 270 gradene er inne i "termosen" som hver blokk er pakket inn i, Elektrolux. Utvendig holder "termosen" ca et par grader over omgivelsestemperatur.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA