Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.

Startet av Bustad, tirsdag 09. desember 2014, klokken 19:12

« forrige - neste »

Bustad

Vurderer å kjøpe brukt EL-bil. Hvordan er standarden på f.eks batteripakken på Renault iOn/ Citroen c-zero/ mitsubishi i-Miev 2012-modeller, som ligger ute på bruktmarkedet..? Er f.eks. levetiden på batteriet mye dårligere enn 2014 modellene.? Jeg skal kjøre ca 6-7 mil hver dag, er disse modellene greie pendlebiler??

elektrolux

Alt tyder på at disse bilene som gjerne refereres til som trillingene er meget driftsikre.

Prisen på dem er også bra, så her bør du kunne kjøre rimelig uten store overraskelser.

Service er stort sett begrenset til å se at alt lys virker og bytte pollenfilter.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Bustad

Ok, skjønner! Er det ellers noe spesielt man bør tenke på når man ser på 2-3 år gammel EL-bil, for pendlebruk?? (Ganske ukjent i EL-bil verdenen..)

Mr.Zero

Sitat fra: Bustad på tirsdag 25. november 2014, klokken 07:38
Ok, skjønner! Er det ellers noe spesielt man bør tenke på når man ser på 2-3 år gammel EL-bil, for pendlebruk?? (Ganske ukjent i EL-bil verdenen..)

Det tryggeste kjøpet gjør du av elbil solgt ny i Norge. Da har du 5 års reklamasjonsrett / garanti fra bilen var ny.
En trilling eller Nissan Leaf er to rimelig problemfrie biler. Det er dog ganske stor forskjell på de, så her lønner det seg å prøvekjøre.

Brom-brom! ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

edyrli

Ny bil i norge er en stor fordel. Vær obs, her er det ekstremt mye bruktimportert. Spør hvilken forhandler som har solgt bilen ny sånn du ikke går i "fella".
Kjøper du en brukt importert så går det sannsynligvis bra da disse bilene var veldig lite feil.
Men utifra hva jeg har sett her inne har det vært noen få alvorlige feil så risikoen er tilstede.
Norsk bil har 5 års garanti på alt fra første registrerings dato.
Import bil har 2-3 års garanti fra første registerings dato i utlandet. 5 års garanti på batteri og drivverk, men har hørt noen verksted har vært litt vanskelige på import biler.

Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA