Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av Olekaa, søndag 07. desember 2014, klokken 20:04

« forrige - neste »

Bjoris

eGolfen er fin, men til prisene Leaf leveres til nå så er det jo 50-60.000 prisforskjell er det ikke. Du får en Acenta på veien fra norsk Nissanforhandler for 218.000,-. En kollega bestilt eGolf og den kom på 280.000 som visst nok var billig! Så 62.000 då bør den være rimelig mye bedre. 225.500 så får vi med 6,6 kw lader som gjør den mer fleksibel enn eGolfen i tillegg!

Det er ikke til å komme fra at uten lengre rekkevidde så er Leafen ett mer økonomisk kjøp. EGolfen blir også gml dags om 2-5 år når elbilene begynner å få mye lengre rekkevidde så om det nå endre med at vi bytter nå så selger jeg heller Leafen igjen om 3-5 år og kjøper enda en ny enn å fyre alt kruttet på en eGolf nå, det er vår vurdering. Bilnr 2 er ikke så kritisk viktig at er perfekt på alle områder. Vi har kjørt Leaf i 2 år og er happy, Golf er nok mye bedre
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Zatuu

Er litt enig... Birger N. Haug har nå kampanje på 340 000 kr for toppmodellen Tekna med skinnseter og 5000 kr gavekort. Fikk tilbud om å trekke gavekortet direkte fra prisen og da lander toppmodellen på 235 000 kr ferdig levert inkl. metallic lakk.


e-h

Var dette også med to sett dekk på felg?

ionboy

#33
Sitat fra: Elk på fredag 28. november 2014, klokken 21:43
Du må ha en enorm barnevogn? Vi får plass til en tvillingvogn, men må ta av hattehylla. Hadde det ikke vært billigere å bytte barnevogn til en som passer den bilen du vil ha og som har rett leveringstid?

Nei, men saken er at når man har vognen baki så er det ikke plass til noe annet. Da må man plassere varer i kabinen, noe som er ekstremt trafikkfarlig. Jeg er ikke vanskelig, men når man må sette vognen på høykant...

Samtidig er det eGolfen vi VIL ha, men jeg ville bare presisere at de andre bilene aldri var helt uaktuelle de heller. Som nevnt av andre over så var det selvsagt andre elementer som også solgte den inn til oss. Takfester etc. :)

Når det gjelder barnevogn så har vi en Emmajunga Nitro City barnevogn.

eHaakon

e-Golf er en veldig pen bil, og hadde jeg hatt mye køkjøring og dermed mer glede av ACC så hadde jeg nok tatt ventetiden og ev droppet litt utstyr for å komme ned på tilnærmet leaf pris. 

Med hensyn til bruktpris så tror jeg nok at golfen holder seg et hakk bedre.  Lenger garantitid på batteripakken vil spille inn her.  Men med Leafen kunne jeg begynne å spare 2-3000 / mnd 8 måneder tidligere, som faktisk betyr 16-24 lapper, og det kompenserer jo en del.

Og etter 8000 km er jeg kjempefornøyd med en bil som har vært fullstendig problemfri.  Og om jeg ikke har ACC så har jeg et genialt manøvreringskamera som golfen ikke en gang har som ekstrautstyr.
17´Leaf Tekna Pearl White 30kWh

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA