Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Generelle strøm og ladespørsmål.

Startet av pwb, fredag 28. november 2014, klokken 10:45

« forrige - neste »

pwb

Synes bremsefunksjonen har endret seg etter siste oppdatering, når jeg slipper gasspedalen så begynner den jo å bremse litt (regenerering), men etter siste oppdateringen så synes jeg at den av og til kutter regenereringen ett lite øyeblikk så fort jeg kommer borti bremsepedalen, så det føles som bilen nesten øker i fart ett lite øyeblikk før bremsene begynner å virke. Det er ikke konsekvent men følte det aldri slik før oppdateringen.

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Mr.Zero

Sitat fra: tomrh på fredag 14. november 2014, klokken 07:57
Hvilken oppdatering snakker vi om?

Trolig den siste som omhandler styring av vakumpumpe / bremsestyring.. Jeg har nyeste versjon, men har ikke merket noe endring.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Jafo

Opplevde noen slike episoder i fjor vinter, men tolket det som at hvis ESP/Antispinn slo inn, ble regenerering disablet i en 10-20-ish sekunder.

ganske uggent når du kommer inn mot et kryss, slipper gassen, forventer en bremseeffekt, men opplever at bilen triller "lett og ledig"...

tomrh

Sitat fra: Jafo på fredag 14. november 2014, klokken 09:01
Opplevde noen slike episoder i fjor vinter, men tolket det som at hvis ESP/Antispinn slo inn, ble regenerering disablet i en 10-20-ish sekunder.

ganske uggent når du kommer inn mot et kryss, slipper gassen, forventer en bremseeffekt, men opplever at bilen triller "lett og ledig"...
Jepp, høres kjent. Oppførselen pwb beskriver er den samme som jeg opplever når jeg kjører ned grusveien fra huset vårt, men det skyldes altså som du sier Jafo at et bakhjul slipper bittelitt i et vaskebrett, og bilen skyter fart. ESP er knallhard på kutt av regen ved bare mikroskopisk antydning til slipp.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

pwb

Sitat fra: tomrh på fredag 14. november 2014, klokken 09:27
Sitat fra: Jafo på fredag 14. november 2014, klokken 09:01
Opplevde noen slike episoder i fjor vinter, men tolket det som at hvis ESP/Antispinn slo inn, ble regenerering disablet i en 10-20-ish sekunder.

ganske uggent når du kommer inn mot et kryss, slipper gassen, forventer en bremseeffekt, men opplever at bilen triller "lett og ledig"...
Jepp, høres kjent. Oppførselen pwb beskriver er den samme som jeg opplever når jeg kjører ned grusveien fra huset vårt, men det skyldes altså som du sier Jafo at et bakhjul slipper bittelitt i et vaskebrett, og bilen skyter fart. ESP er knallhard på kutt av regen ved bare mikroskopisk antydning til slipp.

Joa, men det rare er at det virker som den starter med regen, men i det jeg trår lett på bremsen så stopper regen og det føles som bilen skyter fart. Men det har jo kommet etter oppdateringen og at vinterdekka ble satt på så kan nok da ha en sammenheng med dekk/feste, men ble fortalt at det var noe motorstyring som ble oppgradert når den var innom sist så derfor jeg misstenkte dette, men esp og vinterdekk er nok mulig forklaring.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA