Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla S som bil nr. 2

Startet av kornman, onsdag 19. november 2014, klokken 08:05

« forrige - neste »

JBS

TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

Lynet

Sitat fra: JBS på torsdag 06. november 2014, klokken 21:09
http://www.danskelbilkomite.dk/hvorlangt_del1.htm

For som har lyst til at læse en dansk test.

Mvh.
En liten men alvorlig feil der, man kan ikke ta rullemotstanden i dekkene og legge den sammen med motstanden i bremsene og styretøj. Motstand i bremsene påvirkes ikke av bilens vekt.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

moonbuggy

Teoretisk rolling resistance øker ikke med hastighet sies det, men i praksis og med pneumatiske dekk så gjør den det.
1. Med hastigheten øker temperaturen i dekkene. Det øker rolling resistance.
2. Dekkene deformes mer med økende hastighet, både sideveis og vertikalt, det gir mer rolling resistance.
3. Kontakt mellom dekk og vei blir langt mer ujevn ved økende fart. Hjulene forlater veibanen mer med resultat økende rolling resistance.

http://books.google.no/books?id=NSlSJtEy-NIC&pg=PA39&lpg=PA39&dq=rolling+resistance+increases+with+speed&source=bl&ots=MpX7Yn8vWi&sig=c1pNi-FwBLE2m8UZPcN6P_hZgFs&hl=en&sa=X&ei=C_ZbVLbGL4bKOefqgdgK&ved=0CEIQ6AEwCDgK#v=onepage&q=rolling%20resistance%20increases%20with%20speed&f=false

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA