Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Jeg tror ikke deres Elon er helt tilregnelig...

Startet av torjen6, søndag 23. november 2014, klokken 13:12

« forrige - neste »

torjen6

Tesla Reports fortjenesten i Q3, Slo gate Estimate Of Slight Loss - Mer Model X Forsinkelser

Teslas kvartalspresentasjoner er et barometer for slags for EV industrien.

Mens andre bilprodusentene kan selge flere elbiler enn Tesla (med Nissan, har vært en leder), ingen selge så mange dollar verdt av elbiler. Og graden av suksess (eller fiasko) Tesla Motors finner ved utgangen av hvert kvartal har en dramatisk effekt på hvordan - og når - de andre OEM bygger plug-in biler.

Når en tradisjonell merke legger til en EV til deres utvalg, er dei nøye med å gjøre det på en slik måte at de ikke forstyrrer den eksisterende bensin kjøretøyet hierarki i sitt utvalg. Resultatet av hvilke generelt lander i en av de følgende EV blir fremstilt:

-en liten, compliance typen EV
-en elektrisk konvertering av en eksisterende plattform, priset godt over toppen trimme -nivå av gass versjon
-en oppføring i et kjøretøy klassestørrelse / plattform som OEM er for øyeblikket ikke investert i

Men for Tesla, uten deres bensin arv, er deres eneste bekymring å selge elektriske biler - ingen hensyn blir gitt til produkt-creep av en ny elektrisk tilbud.

Hva betyr det fordeg i dag, er Tesla innledet ukurans til lavt hengende frukten av forbrenningsmotorer tilbud - "high end" ytelse luksus med Model S. For i morgen (eller rettere sagt Q2 2015) er det "high end" ytelse SUV med Model X. For fremtiden, det er en premie mid-size sport emisjon i Modell 3.
Elsker eller hater Tesla, så lenge de går rundt, vil de tvinge tradisjonelle bilprodusenter å tilby plug-in biler som folk faktisk ønsker ... eller risikere potensielt bakstrevelse. Det er derfor vi følger Teslas resultater hvert kvartal så flittig. Så lenge det er sunt, bringer Tesla frykten til resten av bransjen.

Tesla Q3 2014 Resultat Report

Tesla rapporterte tredje kvartal resultat etter "bell" onsdag kveld, og samlet selskapet ned 2 cent per aksje fortjeneste (ex-elementer) eller $ 3 millioner (non GAAP) på en bil bruttomargin på 23%.

Gaten hadde forventet et tap på 1 cent per aksje, sammenlignet med de 12 cents selskapet tjente for et år siden, på en omsetning på $ 890 millioner.

Kjøring resultatet dette kvartalet en uventet pop i regulatoriske studiepoeng - $ 93,000,000 verdt av dem; $ 76 millioner, hvor der av ZEV salg. Tesla også booket $ 31 millioner av driv salg primært til Daimler til Mercedes-Benz B Class Electric Drive.

"In a statement, Tesla explained the unexpected resurgence of regulatory revenue, "ZEV credit revenue was much higher than expected as we closed additional contracts with several OEMs."

Det ser virksomheten, med å selge ZEV studiepoeng er det ikke så dødt som vi skulle tro - gode nyheter for de med overskudd til overs.

På GAAP basis tapte selskapet 60 cent per aksje i kvartalet, eller $ 60 millioner. Gaten hadde vært på utkikk etter et tap på $ 55 millioner kroner.

Model S Sales

Ved utgangen av forrige kvartal CEO Elon Musk guidet omsetning som følger:

"After considering our planned production and the need to have more vehicles in transit (including the new RHD models), we expect to be able to deliver about 7,800 Model S vehicles in Q3. Without the planned factory retooling shutdown, Q3 delivery expectations would have been approximately 9,500 vehicles."

I virkeligheten er at ganske mye mer nøyaktig hva som ble levert som 7785 Model S sedans.

6457 (Q1) 7579 (Q2) + 7785 (Q3) = 21 821 Model S leveranser til dato.


Mindre Alternativer og bånd for The Model S

Tesla annonsert fremover at de ville redusere Model S muligheten til å hjelpe til på fremtidig produksjon.

"One of the significant actions we intend to take in order to reduce manufacturing complexity is to simplify our product offering by reducing the number of options and powertrain combinations. This will enhance our ability to scale production in 2015."


Virkelige verden - hva betyr det?

Den nettopp annonsert 60 kWh D (AWD) er nå ikke et valg. De 85 kWh holder både bakhjulsdrift og AWD alternativer, mens Performance utgaven er AWD bare i utgangspunktet AWD 60kWh og RWD P85 er axed. Også verdt å merke seg er: Prisen på AWD-alternativet på 85 kWh Model S har økt fra $ 4000 til $ 5000.

Model S Levering Veiledning


Dette ville bety at Tesla trenger å levere rundt 13 179 Model S sedans å treffe antatt mål på 35.000 gitt forrige kvartal.

Men Tesla guidet Q4 (og 2014 hele året) leveranser nede ved 2000 - 11,179ish for Q4.

Årsaken? Uventede vanskeligheter med å starte produksjonen ved selskapets Fremont anlegget, som Tesla rapportert "miste nesten en måned av produksjonen ved fabrikken retooling" - noe man kunne ha lært når det ble faktisk skjer ved å lese vår månedlige salgsrapport på selskapet i august.

"Production for the full year is expected to be about 35,000 cars, despite entering Q4 with a deficit in production of 2,000 units from Q3. (due to extended plant closure)
However, the loss of these cars in Q3 means fewer available to deliver in Q4 and our ability to ramp up production in Q4 is constrained by the complexity of launches related to dual motor and autopilot hardware. Consequently, we expect to deliver approximately 33,000 vehicles for 2014. This is 50% above 2013 deliveries, but 5% to 7% below prior estimates for 2014. Previous projections for 2015 are unaffected." – Elon Musk statement on production and deliveries


Så hvordan vil 2015 se utsom spesifikt, Tesla sier at salg og produksjon på Model S vil være 50% høyere.

"We also substantially broadened the appeal of the Model S by introducing Dual Motor all-wheel drive and Autopilot. Based on net orders since that introduction, excluding the extraordinary initial demand peak, we are confident of a 50% increase in both net orders and deliveries for Model S alone in 2015."

Så, vil om lag 50.000 Model S sedans bli solgt i 2015 + uansett Model X nett Tesla. Apropos ...

Model X forsinket. Igjen. Hva er nytt?

Er det 2013 ennå? Desember 2014? April 2015? - Alle de prosjekterte datoer for Model X debut har gått ned i flammer. Den siste "overslag" for leveranser i Q3 2015. Så juli-september-ish.

"Work continues on the finalization of Model X with the testing of Alpha prototypes and initial builds of the first Beta prototypes. Model X powertrain development is almost complete with the early introduction of Dual Motor drive on Model S. We recently decided to build in significantly more validation testing time to achieve the best Model X possible. This will also allow for a more rapid production ramp compared to Model S in 2012"

Selv om det i denne forbindelse med Model X, har Tesla helt droppet ballen; og det er ganske åpenbart at ombygginger av Model S plattform for Model X kunne ha godt vært klar nå, bestemte Tesla å benytte anledningen til å gå på defensiven.

"In anticipation of this effort, we now expect Model X deliveries to start in Q3 of 2015, a few months later than previously expected. This also is a legitimate criticism of Tesla – we prefer to forgo revenue, rather than bring a product to market that does not delight customers. Doing so negatively affects the short term, but positively affects the long term. There are many other companies that do not follow this philosophy that may be a more attractive home for investor capital. Tesla is not going to change."

Den gamle "vi beklager for å være så stor unnskyldning" synes å være på spill her. Sagt på en annen måte, hvis det tar lang tid å tilpasse Model S plattformen til X, så forventer vi at modell 3 til å være ute rundt 2025.

På grunn av den dype ordreboken for Model X (21.000 innskudd plassert), bemerker Tesla på sitt nettsted at reservasjoner plassert i dag for SUV vil bli fylt i "tidlig 2016".

Fremont Plant Produktivitet


På kapasitet, og overgangen til å produsere den kommende Model X, Tesla sa de ikke forvente de vanskelighetene som de nylig opplevd i løpet av sommeren med en lengre nedstengning av deres Fremont monteringsfabrikk.

"In contrast to Q3, actions to further increase capacity have been designed to be less disruptive, thus enabling us to increase output at a steadier and more predictable pace. For example, our Model X body center will initially be independent from our Model S body center, allowing us to start building Model X bodies without impacting Model S production."

Gigafactory Update - Produksjon Schedule trappet opp


Tesla berømte Gigafactory fremgang, og bemerker at de er helle grunnlaget for batterianleggplant.

De vil bli slik at en modulær oppbygging strategi vil ikke la dem bare skalere selve konstruksjonen, men de kapitalkrav som mer og mer kapasitet er nødvendig.

Overraskende, Tesla melte at (i samarbeid med partner Panasonic) de første cellene vil bli produsert i 2016, ikke 2017 - lettelse, noen frykt for at Gigafactory fremgang kan ha vært fallende.

Tesla følte det var nødvendig å få et hoppe på batteriproduksjonenproduction til "redusere opptrappings risiko for Modell 3 og gi noen potensielle kapasitetsutvidelse for Model S og Model X."

En ny kanal for salg - Leasing


Når Tesla annonsert en ny, mer tradisjonelle, leasing program med amerikanske banken forrige måned kunne vi ikke unngå å legge merke til betydelig lavere kostnad per måned, eierskap priser og spekulert i at mange nye kunder vil melde seg på en avtale. Tesla tenker slik også.

"We expect to lease about 3,000 to 3,500 cars in North America during Q4. A large portion of these leases will be financed through our new bank partner leasing program. "


Take Away

Men hva betyr det?

"Vi "messed up" hele anleggets oppgradering i sommer, og det koster oss noen salg nå." Lanseringen av P85D (og AWD varianter) gikk bra, og masse folk ønsker nå de - og fordi marginene er så små, vil Model X komme til å ta baksetet for noen ekstra måneder.

Når det gjelder fremtiden, alle holder buksa på, om vi har nok etterspørsel ", vi sitter nå på flere tusen ordrer for S i Amerika, men også titusenvis for X over hele verden. Skal vi gjøre en masse penger (eller noe) i nær fremtid? Nei, sannsynligvis ikke ... men vi kommer til å bygge en rekke plug-in biler. "

Aksjer i Tesla Motors handles opp ca 5% i tidlig handling etter kunngjøringen. (En real-time quote finner du her; http://finance.yahoo.com/q?s=tsla&ql=1) insideEV``s Posted: 05 Nov 2014 01:23 PM PST

Tesla Model X Coming...Uh, Sometime – Perhaps Around July-September 2015
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

BMW850

Her burde du latt vær og brukt Google translate og heller latt det stå på engelsk!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

tho

Merkelig Norsk! Er dette google translate?
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

HKS

Elendig Google Translate? Ingen kildehenvisning heller?

De fleste klarer å lese engelsk, så lim inn den originale teksten, med link til kilden så kan folk som trenger det oversette selv.
Tesla Model S 90D

heidu


torjen6

insideEV``s Posted: 05 Nov 2014 01:23 PM PST
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA