Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av Lokführer, lørdag 22. november 2014, klokken 18:45

« forrige - neste »

Lokführer

85kWh batteriet har 4 kWh "brickprotection" og 4 kWh reserve under 0 km, så da gjenstår 77 kWh disponibel kapasitet.
Når man lader til 80% er det da 80% av 85kWh eller 77kWh for beregning av "typical range?"
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Tuxedo

#1
Den lader til 80% av 77 kWh, pluss 8 kWh, som er lik 69,6 kWh.

Så når man lader til 100%, så lader den til 77 kWh + 8 kWh = 85 kWh.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Sjøhyene

Er nok riktig som tuxedo sier, men i realiteten er jo tilgjenglig energi ved 80%: 61,6kWh pluss 4kwH = 65,6kWh.
De 4 som ligger i brick protection er jo fullstendig umulig å dra nytte av, så de bør derfor for oss forbrukere tas fullstendig ut av regnestykket. Så 100% batteri er i realiteten på 81kWh.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA