Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: På tide å bestille ny batteripakke til min 2006 Buddy

Startet av fj, mandag 03. mai 2010, klokken 21:37

« forrige - neste »

fj

Hei.
Er ny på forumet og spørsmålet mitt er derfor kanskje besvart mange ganger før, men prøver likevel. Kan noen av dere hjelpe meg med fremgangsmåte for etterfylling av vann og hvor kan utstyr som trengs for dette skaffes?
Vi har en 2002 mod. Think og har hatt den i fire år. Eneste store minus er når bilen skal vedlikeholdlades. Bor 10 mil fra Trondheim og er derfor utenfor rekkevidde for å kunne kjøre bilen dit for egen maskin. Har gjort det en gang (på en fin varm sommerdag), men på vinteren er det ikke mulig. Er derfor avhenging av å frakte bilen på henger (må kjøre 5 mil for å leie en) eller lastebil. Dette er svært tungvint og vi har derfor vurdert å selge bilen, men synes dette vil være svært trist da vi ellers er svært godt fornøyd med den. Har tidligere bakgrunn som elektriker og mener derfor jeg har grunnkunskaper til å kunne utføre jobben med litt veiledning og tips. Ser at det er svært mange flinke folk på forumet og håper derfor noen kan ta kontakt.

hkaspenberg

Dette kan du fint klare selv, men det krever et instrument som kan starte vedlikeholdsladingen, samt en vanndunk, slange og en spesiell nippel. Alt det siste bør kunne skaffes der de selger utstyr til elektriske gaffeltrucker.

Se http://elbilwiki.nipen.no/wiki/Think for mer informasjon.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

fj

Tusen takk for raskt svar og god hjelp.
Mvh Frank

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ken

Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

hens

Jeg vil også minne om at det må fylles vann før bilen varsler.
Hvis en venter med vannfylling til bilen varsler, går det 12-15 liter vann.
Da har batteriet vært så tørt at det kan ha oppstått varmeskader inne i batteriet. Regelen om å fylle oftere hvis det går mer enn 8 liter ved en vannfylling, kan absolutt anbefales. Det er omtrent halve distansen av bilens intervall før varsling, eller 250-300 kilometer om en lar laderen løpe helt ut med full etterlading.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

hkaspenberg

Jeg antar at Hens mener 2500-3000 km.

// Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA