Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: find charging point near you with your mobile phone

Startet av elektrolux, torsdag 19. mars 2009, klokken 19:46

« forrige - neste »

elektrolux

Skal til Oslo neste uke, og lurte på om Fornebu enda er plassen å beundre og prøve nye Think.

Om noen vet om andre plasser imøteser jeg gjerne besøksadresse slik at navigatoren kan finne fram.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

GliX

#1
Ihht. http://www.think.no/nor/TH!NK-city/Salgsinfo er det mulig å prøvekjøre på Fornebu. Det står daglig biler i garasjeanlegget til IT-Fornebu, men jeg har dårlig erfaring med å møte opp uten å ha gjort avtale med noen på forhånd (døren er låst og resepsjonen ubemannet).

Når det er sagt bor jeg rett ved Røhne Selmer i Sandvika. De har til enhver tid 2 stk. stående til lading utenfor som er registrert på Røhne Selmer. Skulle vel kanskje være mulig å få innpass der også.

Lykke til.

--
GliX

elektrolux

Hei.

Fin link. der står jo alt.

Takk
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

#3
Sitat fra: GliX på tirsdag 03. mars 2009, klokken 11:45
har dårlig erfaring med å møte opp uten å ha gjort avtale med noen på forhånd
Ganske riktig det.
Jeg jobber på Fornebu og ser lokalene til Think med to biler på display fra kantina, så jeg tok en tur opp til dem idag.
Mildest talt "closed door policy" ja. Se bildet.
En annen lapp viser navn og mobilnummer på alle på kontoret (så hvis noen er interessert kan jeg godt poste dem).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Tok turen innom Fornebu, og fikk se men ikke prøve.

De hadde en rød city med soltak, og en sort uten, samt Ox'en som kun er et skall.

Ox'en var imponerende i at den framstod mer som en serieprodusert bil, enn en protitype. Den var relativ stor, med god plass både framme og bak. Virket mer som en langtursbil enn en bybil, og appelerte dermed ikke til meg.

Det gjorde derimot Nye Think City.

Bildene av den greier ikke å formidle følelsen den gir av å være en fullværdig moderende bil. 

Setene var behagelige og vakre, og interiøret nesten på Audi nivå. Et kvantesprang videre fra 2001 modelene.

Må si jeg slet med å IKKE bestille en der og da, til tross for at Litium batteriteknikk bedre hadde passet mitt kjøremønster. (2-3 mil daglig, og 2-4 uker opphold mellom bruk.)

Blir sint på våre folkevalgte som ikke klarer å gjøre noe fornuftig for at denne bilen skal bli sikret videre produksjon.

Selgeren kunne opplyse at der ruller kun 200 biler + ca 50 preproduksjonsmodeller rundt om på norske og utenlanske veier.

Jeg satte opp mitt ønske om en sort bil med soltak, 4 seter, og ingen batterileie. Servo har jeg ikke på min sorte 2001 model, og savner det ikke. Foretrekker derfor bil uten servo. Enklere, og også mindre energikrevende. ( Av to tidligere eide Porsche 944, brukte den uten servostyring 1 dl mindre bensin / Mil )

4 seter blir ikke aktuelt grunnet at denne kun finnes i prototype og må gjennom alle tester før godkjenning.

For å si det slik: Bygger Think sammen en Sort city med soltak, og tilbyr meg inkl batterier spørs det om jeg klarer å dy meg.

De som nå kjører rundt i de 250 bilene der ute kan jo tenke på at hver og en av dem har kostet Ford og Think 4 mil NOK. :o

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

HHF

Jeg skjønner godt du ble fristet og selv er jeg strålende fornøyd. Det eneste aberet er at jeg nå er enda mer irritert enn før over de langsomme elblene jeg får foran meg på motorveien  8)

Jeg skjønner godt hva du sier vedr opplevelsen av interiøret osv. Den er langt mer moderne og det skulle da vel også bare mangle - det er jo faktisk 10 år siden den forrige modellen ble produsert. Det eneste interiørmessige jeg savner litt er noen gode lagringsrom - det finnes noe mer plass enn i den gamle, men ikke noen lukkbare og det synes jeg er litt synd.
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

elox

Å si at interiøret nesten er på Audi nivå er vel å ta hart i synes jeg ;-), men det er en flott bil på alle måter!

Oppevaringsplass ser jeg som ikke noe problem, men jeg skulle ønske at det var en temperaturmåler (ute) i bilen!  :D
Th!nk 2008, kjørt 40000

Nå Leaf Tekna reg 27.1.2014

corvette

Gå på Ebay og kjøp temperaturmåler, finnes i alle varianter. Det var der jeg fant en fin klokke til min...
Mvh John
VW e-Up! kjørt 17100 km

elox

Ja, jeg gjør nok det, men jeg er glad i at ting er standard! Har sluttet å skru på biler for mange år siden!  ;)
Th!nk 2008, kjørt 40000

Nå Leaf Tekna reg 27.1.2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA