Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Parkere på ladeplass uten å lade.

Startet av timingbeltkiller, torsdag 27. november 2014, klokken 23:36

« forrige - neste »

timingbeltkiller

Eksempelvis til:
1 million EVs i 2015
10 i 2020
50 i 2030
100 i 2035

Fins ikke kjøpere til slik økning eller fins ikke produksjonskapasitet?
Eller svikter begge?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Mippen

Det er vel ikke et svar på spørsmålet. Slik det er nå så finnes det 2 typer elbiler. De som kan kjøre maks 20mil og de som kan kjøre maks 50 mil. Modellutvalget er begrenset og det er ikke alle som har råd til å kjøpe den med størst rekkevidde. Når man får et utvalg mer likt det man har av vanlige fossilbiler vil noe annet skjer. Ladeinfrastruktur må også på plass da ikke alle kan ha elbil pga lading.

Det er også et delt politisk syn i mange land angående å satse på elbiler og ikke minst må industriene selv satse.
Fremtiden er elektrisk.

sigurdi

Batteri produksjon vil nok være en begrensende faktor for utviklingen i ganske mange år fremover.
Er nok bra om 1million elbiler kjører rundt på veiene i verden i 2018, men tror 2019-2020 kommer først. :-(
Men utviklingen på dette feltet kan akselerere produksjonen, få ned priser og opp salg.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Rio

I tillegg til billige batterier, er det også mangel på normalladepunkter. Dette gjør det vanskelig for mange å kjøpe elbil.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA