Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Endelig test/bilder av en Soul i en ny farge

Startet av Torpedo Ted, lørdag 08. november 2014, klokken 19:29

« forrige - neste »

Torpedo Ted

Ved nedkjøling kjører den på med full styrke fra alle ventiler og forsøker å kjøle den ned så raskt som mulig.

Men ved oppvarming har den ingen hast virker det som... I automatisk AC setter den lav hastighet på viften, og bruker kun ventilene ved beina.

Jeg må altså manuelt kjøre opp viftehastigheten og endre til ventiler i dash hver eneste gang jeg skal kjøre.

Er noe feil, eller er det meningen at det skal være slik?

E_S

Kan ikke svare, men kan bare bekrefte at Leaf med varmepumpe er akkurat lik. Skal det brukes AC er det full syklon fra første sekund nærmest, men skal det varmes er det bare laveste viftehastighet og kun ned på bena, noe som igjen fører til at frontruten dugger veldig fort i "norsk" klima med mindre man overstyrer med mer vifte og luft opp på ruten.

Vet ikke om det er en bug eller feature som gjør dette på noen av bilene..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Kjell Leaf

Sitat fra: E_S på torsdag 23. oktober 2014, klokken 17:57
Kan ikke svare, men kan bare bekrefte at Leaf med varmepumpe er akkurat lik. Skal det brukes AC er det full syklon fra første sekund nærmest, men skal det varmes er det bare laveste viftehastighet og kun ned på bena, noe som igjen fører til at frontruten dugger veldig fort i "norsk" klima med mindre man overstyrer med mer vifte og luft opp på ruten.

Vet ikke om det er en bug eller feature som gjør dette på noen av bilene..
Viften går fortere enn på laveste jastighet på Leaf under oppvarming, i alle fall på min. Ellers stemmer det du skriver at varmen går til bena og holder ikke dugg borte. Må trykke MODE for å styre luften på ben/rute, det skulle vært standard i Auto. Jeg tror det er fordi det er mer økonomisk med varmen på gulvet enn å sende den via en kald frontrute, men hjelper jo ikke når det dugger.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

petersv


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA