Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Krypstrøm.

Startet av froland, søndag 08. mars 2009, klokken 19:54

« forrige - neste »

froland

Hei på dere! Ja, nå har jeg kødda det til, jeg skulle koble til en Revneboks. Jeg kortsluttet de 114v ledningene. Hva gjøre jeg da? Hvilken sikring er det som ryker? Går det ann å overbroe sikringen på en måte uten å ta ned batterikassen? Noen som har løsningen? Froland.
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

elektrolux

#1
Uff og uff.

Sikringene er vistnok 0,1 A og helt nærmed polene. Det betyr igjen at kassen må ned og loddebolten fram.

Harald Revne har brukt karrosseriskrue og gjenget seg inn i de tykke kabelene fra batteriet og smurt på med PL400 oppå for å isolere. Dermed kan en få sens spenning tilbake uten å ta ned kassen.

Selv har jeg funnet ut at jeg skal la disse sens ledningene være i fred, og setter nå inn bananhunner med sikring på 630mA direkte i BMS boksen. Dermed har jeg tilkobling for både Lidl lader, logger og Harald Revne boksen tilgjengelig fra vannfylleluka. Dette kombinert med en 2 leder kabel lagt inne i spiralrøret med ladekabelen, så har jeg 114V fram til under fronten på bilen.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

froland

Hei igjen! Kan du fortelle meg hvordan en kobler seg inn på kablene slik at jeg ikke trenger å ta ned kassen? Det er viktig at jeg får greie på hvilke kabler som jeg skal skrue meg inn på. 100%. Regards Froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

elektrolux

#3
Se vedlagte bilde av min modifiserte BMS med 114V uttak for Harald Revne boks/Lidl lader/logging. Inne i gul markering.

Ut fra den ser du hvor jeg har hentet 114V, og du kan gjøre det samme bare fra utsiden.

Det er ikke lett, da + kabelen går ned på siden av BMS'en, og du må prøve å fiske  fram denne kabelen for å kunne skru deg innpå. Det er den orange kabelen nederst på bilde du må hente + fra, og så legge denne via sikring tilbake på den røde tynne kabelen som ligger langs den. Samme må du gjøre med minus kabelen, men den er lett tilgjengelig fra toppen av BMS boksen

De originale sens sikringene er markert med rød ring.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

froland

Hei på deg! Ja, jeg forstår ikke alt desverre, men kan jeg ikke ringe deg i morgen? Har du tlf? Send det  på pm. Går det greit? Froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

froland

Hei igjen! Ja, nå er urthinken på veien igjen takket være Elektrolux. Takk til deg for vellvilighet til å hjelpe. Takk igjen!!! Froland ;D
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA