Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Laser feilmåling av Tesla?

Startet av GammeltFossil, tirsdag 04. november 2014, klokken 14:16

« forrige - neste »

GammeltFossil

Vi skal bytte ut begge fossilene våre med elbiler. ;D Det ligger an til at vi kjøper en brukt E-Up, og nå står valget mellom Buddy, Think eller i-Miev som bil nr 2. Sikkert mange som har meninger om hvilke av disse tre er best i forhold til pris.
Som bil nr 2 trenger vi en bil som stort sett skal benyttes i Oslo sentrum, og den som benytter bilen blir stort sett alene i bilen.

Buddy'ne på Finn.no syntes jeg er veldig dyr i forhold til hva man får, men de er kanskje driftssikre? Vi hadde en slik på den forrige jobben min som jeg kjørte en del, usikker på hvor gammel den var eller om den er i live den dag i dag.

Think'ene, av siste versjon, på Finn.no varierer veldig i pris, og antall kjøte km. Hva er farene med å kjøpe for eksempel en 2008-modell som har gått 100 000km og koster 55 000kr. Hva bør være skiftet for at dette skal være et godt kjøp?

i-Miev'ene på Finn.no har nå dukket under 100 000 kr så har bær det være mulighet til å gjøre et kupp. Er det noe utstyr man "må" ha på denne?

goggo

Sitat fra: GammeltFossil på søndag 19. oktober 2014, klokken 17:05
Vi skal bytte ut begge fossilene våre med elbiler. ;D Det ligger an til at vi kjøper en brukt E-Up, og nå står valget mellom Buddy, Think eller i-Miev som bil nr 2. Sikkert mange som har meninger om hvilke av disse tre er best i forhold til pris.
Som bil nr 2 trenger vi en bil som stort sett skal benyttes i Oslo sentrum, og den som benytter bilen blir stort sett alene i bilen.

Buddy'ne på Finn.no syntes jeg er veldig dyr i forhold til hva man får, men de er kanskje driftssikre? Vi hadde en slik på den forrige jobben min som jeg kjørte en del, usikker på hvor gammel den var eller om den er i live den dag i dag.

Think'ene, av siste versjon, på Finn.no varierer veldig i pris, og antall kjøte km. Hva er farene med å kjøpe for eksempel en 2008-modell som har gått 100 000km og koster 55 000kr. Hva bør være skiftet for at dette skal være et godt kjøp?

i-Miev'ene på Finn.no har nå dukket under 100 000 kr så har bær det være mulighet til å gjøre et kupp. Er det noe utstyr man "må" ha på denne?

Jeg må dessverre selge min kjære I-MIEV da jeg snart flytter utenlands igjen.
http://www.finn.no/finn/car/used/object?editAd=true&finnkode=52545221

Den har DEFA kupevarmer, og litt avhengig av humør og pruting så kan det følge med både 10A og 16A ladekladd, samt Biltema 3 x 2.5 mm2  (16A) skjøteledning, og Type2 kabel.

Kontakt meg gjerne for en prat dersom du kan være interressert.


HUgo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

arthur

Vi kjøpte en helt ny Miev i sommer og det angrer vi ikke på! Fjernstyrt klimakontroll er standard på vår modell. Bilen kom på 145' alt inklusive med vinterdekk på felg og en pris på rundt 90/95' synes riktig for en tre år gammel bil med 30/40' kjørte kilometere etter mitt syn. Tror det er viktig å få sjekket batteristatus ordentlig ved kjøp av en brukt el-bil.
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA