Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Søppelbil som går på søppel

Startet av froland, søndag 08. februar 2009, klokken 15:46

« forrige - neste »

froland

Hei alle elbilvenner. Hva betyr pakka fra regjeringen for Think tro? Noen som vet, de sa klart at de ikke ville redde enkeltbedrifter. Hilsen Froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

III

De har jo søkt Innovasjon Norge om en god del kroner og når de har fått økt bevilgninger med over en milliard betyr vel det godt nytt for Th!nk.I tillegg er jo amerikanerne interessert. Tror Th!nk består og fortsetter oppbemanningen.Inn.Norge har jo nå fått signal om penger så da kan de vel i praksis si ja til lån så fort pakken er vedtatt i stortinget tenker jeg. :)
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

POSi411

POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

cra

Sitat fra: froland på mandag 26. januar 2009, klokken 13:23
Hei alle elbilvenner. Hva betyr pakka fra regjeringen for Think tro? Noen som vet, de sa klart at de ikke ville redde enkeltbedrifter. Hilsen Froland

Hører ikke annet enn at de spytter innr 800 milioner i enkeltbedriften SAS.  ???
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Laban

Sitat fra: cra på tirsdag 03. februar 2009, klokken 21:05
Hører ikke annet enn at de spytter innr 800 milioner i enkeltbedriften SAS.  ???

Det kommer vel av den enkle grunn at de allerede eier en god del av bedriften, og gjerne vil redde stumpene. Det blir en liten forskjell i forhold til å gi krisehjelp til i en bedrift som de ikke har eierskap i fra før. Alle som eier hele/deler av en bedrift vil forsøke å få den til å overleve i vanskelige tider, for så å få litt tilbake når tidene blir bedre.

Men jeg skjønner at det er vanskelig for staten å støtte enkeltbedrifter som de ikke har eierskap i uten, å samtidig gi samme støtte til konkurrentene - så jeg tror direkte statlig hjelp er utelukket. Nå har staten gitt penger til diverse fond etc. som bør kunne ta litt risiko og "gi" penger til trengende bedrifter og jeg håper Think! kan få hjelp fra noen av dem - samt eksisterende aksjonærer.
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

el nino

Hvorfor skal det være så utrolig vanskelig å gi direkte støtte til en bedrift som har skapt et unikt produkt, som gir arbeidsplasser sentralt og til underleverandører, som har et produkt som kunder står i kø for å kjøpe, som sparer miljøet og som på alle fronter høster rosende omtale?
Politikere----fjern den fordømte nisselua og vis at dere mener noe med festtalene om å forbedre miljøet og skaffe arbeidsplasser! Leve Think!

bosonic

Herved utfordres alle forummedlemmer til å kontakte en lokal politiker eller ordføreren i din kommune.

Spør konkret om hvordan og hvem som skal ta seg av utplassering av ladekontaktene som det er bevilget penger til nå, og spør videre om kommunen har vurdert anskafflese av nye Think'er.
Still deg selvsagt til disposisjon med egen elbil til prøvekjøring.

Referer til Elbil taxiene i Trondhjem etc.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

cra

Sitat fra: bosonic på onsdag 04. februar 2009, klokken 00:12
Spør konkret om hvordan og hvem som skal ta seg av utplassering av ladekontaktene som det er bevilget penger til nå,

Det siste jeg leste var at det er kommuner med bystatus som (i første omgang?) får tilbud om noen av de 5.000 plassene. Men det skader selvfølgelig ikke å spørre. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ken

#8
Pengene blir forvaltet av Transnova som offentlig organ. Står litt om den i Zero.

Har informert min kommune allerede og bedt om de kunne holde oss orientert.
Det er vi som vite best om behovet. Vi kan planlegge Økoveier hvor de hovedveiene i våre fylker er godt dekket av ladestasjoner. Vi kan ha Viking Rally hvor som helst i landet!

Emner i dette bør flyttes til eget tråd Ilmar. Det blir en god del aktivitet om saken snart.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

HHF

Ser jo at Innovasjon Norge nå spytter solid inn i KA http://www.innovasjonnorge.no/Nyheter/Nyhetsarkiv/145-millioner-kroner-til-Kongsberg-Automative/

Ingen nyheter om finansiering til Think noe sted ?   Fundo fikk ingen penger og må legge inn årene. Synd ...  :-\
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

elektrolux

Tenk om Think kunne solgt biler til staten for bruk i helse og omsorg, post etc, og kjøpt felger av Fundo.....

Synd alle sitter på hver sin tue, og tydeligvis ikke kan se stort på det.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA