Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nissan Carwings

Startet av Zatuu, torsdag 18. desember 2014, klokken 13:30

« forrige - neste »

Zatuu

Vurderer sterkt denne bilenn rekkevidden bekymrer meg litt.

Den er oppgitt til 170 km men det er maksimalt på en sommerdag med perfekt kjøring, 25 grader og sol.

På vinter er rekkevidden betydelig lavere... men hva kan jeg egentlig forvente?

Bor i Trondheim og må noen ganger kjøre hjem til Sunndalsøra... utfordringen der ligger mellom Orkanger og Surnadal.

Distansen er ca 85 km og man må passere Rindal som ligger ca 150 moh, det vil si en del stigning før man kjører mot havnivå igjen... vet ikke hva det har å si.

Når kan jeg forvente å klare den distansen og hvor ille kaldt må det være for at man ikke skal ta risikoen?

Håper noen med erfaring kan svare...

Svein el-freak

Jeg har hatt bilen i snart 5 uker, pendler 12 mil hver dag, men lader på jobb. den virker bedre enn gamleleafen på vinteren på grunn av varmepumpa. var 6 minus i dag tidlig, kjører helt vanlig ca 1 km pr. prosent batterikapasitet.
Veldig fornøyd hittil, litt lettere en leafen i front, så ikke så god på glatta, men antiskli fungerer bra!
Blå 2019 Model3LR, 26.03.19, (30.12.16res.)
Svart 2019 Model3LR, 04.03.19, (31.03.16res.)
Greenworks 40V snøfreser
2014 e-nv, 190 500km(pr.08/2019) noen som har gått lenger?
2013 Leaf, 162 000km(pr.03/2019)

Stop farting, drive electric!

Jejl

Har du vurdert Renault Kangoo?
Vi har bestillt en ny, og endte på rett over 150.000 inkl vinterdekk og god endel ekstrautstyr.
Den har samme oppgitte rekkevidde som Nissan, men den har dieselvarmer så den kommer nok litt lengre på de kaldeste dagene siden du ikke trenger å bruke elvarme fra batteriet i det hele tatt.
Den fikk også 5 stjerner i Euro ncap mot Nissans 3.
Men en stor forskjell mellom de er at Kangooen ikke kan lades på noe hurtigere enn 16A.

Zatuu

#3
Sitat fra: Svein Leaf på onsdag 03. desember 2014, klokken 06:41
Jeg har hatt bilen i snart 5 uker, pendler 12 mil hver dag, men lader på jobb. den virker bedre enn gamleleafen på vinteren på grunn av varmepumpa. var 6 minus i dag tidlig, kjører helt vanlig ca 1 km pr. prosent batterikapasitet.
Veldig fornøyd hittil, litt lettere en leafen i front, så ikke så god på glatta, men antiskli fungerer bra!

Tusen takk for at du deler erfaringene dine her... har nå nettopp bestilt en Nissan e-NV200 i dag hos Witro Bil i Trondheim.

Zatuu

Sitat fra: Jejl på torsdag 04. desember 2014, klokken 22:32
Har du vurdert Renault Kangoo?
Vi har bestillt en ny, og endte på rett over 150.000 inkl vinterdekk og god endel ekstrautstyr.
Den har samme oppgitte rekkevidde som Nissan, men den har dieselvarmer så den kommer nok litt lengre på de kaldeste dagene siden du ikke trenger å bruke elvarme fra batteriet i det hele tatt.
Den fikk også 5 stjerner i Euro ncap mot Nissans 3.
Men en stor forskjell mellom de er at Kangooen ikke kan lades på noe hurtigere enn 16A.

Har vurdert og prøvekjørt Kangoo men bilen er etter min mening langt fra like god som e-NV200. Med tanke på at den ikke har hurtilading i tillegg så blir den uaktuell for meg... med hurtiglading hadde jeg nok uansett kjøpt den da prisdifferansen er stor.

Men var det inkludert 5 seter i prisen deres?

Når det gjelder prisen ser det ut som dere får en importmodell, de har ikke dieselvarmer, sjekk dette hvis du ikke er sikker.

Jejl

Det er en 2-seter varebil vi har bestilt... og den har dieselvarmer. Av utstyr får vi ac, radio/cd, ryggesensorer, ekstra vinduer og skyvedør++++.
Nå har jeg ikke prøvd Nissan  e-nv200, men hvordan er setene? Kangooen har noe av de beste setene og kjørestilling jeg har prøvd noen sinne.

Zatuu

Sitat fra: Jejl på lørdag 06. desember 2014, klokken 00:29
Det er en 2-seter varebil vi har bestilt... og den har dieselvarmer. Av utstyr får vi ac, radio/cd, ryggesensorer, ekstra vinduer og skyvedør++++.
Nå har jeg ikke prøvd Nissan  e-nv200, men hvordan er setene? Kangooen har noe av de beste setene og kjørestilling jeg har prøvd noen sinne.

Setene i e-NV200 er litt mer stive og man synker ikke like mye ned i setet som jeg følte jeg gjorde i Kangooen.

e-NV200 har også mye raskere akselrasjon men det skulle bare mangle når den nesten er dobbelt så kraftig. Fikk også mer personbilfølelse i Nissan sin modell...

X-Trail

Sitat fra: Svein Leaf på onsdag 03. desember 2014, klokken 06:41
Jeg har hatt bilen i snart 5 uker, pendler 12 mil hver dag, men lader på jobb. den virker bedre enn gamleleafen på vinteren på grunn av varmepumpa. var 6 minus i dag tidlig, kjører helt vanlig ca 1 km pr. prosent batterikapasitet.
Veldig fornøyd hittil, litt lettere en leafen i front, så ikke så god på glatta, men antiskli fungerer bra!
E-nv200 har ikke varmepumpe.
Stolt eier av ELise♡

Knotten

Sitat fra: Jejl på torsdag 04. desember 2014, klokken 22:32
Har du vurdert Renault Kangoo?

Men en stor forskjell mellom de er at Kangooen ikke kan lades på noe hurtigere enn 16A.

Man bør tenke GRUUUNDIG over sitt behov før man kjøper en bil som ikke kan hurtiglades, det er i alle fall helt uaktuelt for meg. Man er jo låst på hender og føtter hva gjelder lengre turer..? :o

Jeg går og 'teller på fingrene' om jeg skal bytte min kjære Leaf ut med en ny E-NV200 kombi, med 6,6kW lader..
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

Jejl

Kjører Tesla privat og Kangooen er kun til jobben. Jeg kjører aldri mer enn 10 mil på en dag, og derfor er kangooen helt ideell til mitt bruk. Dieselvarmeren, mulighet for hengerfeste, og muligheten kangooen har med forhåndsoppvarmet kupe samtidig med helt fullt batteri selv om den bare står å lader på 10a og prisen gjorde at jeg valgte Kangooen. Den har også andre intervaller på service. Den har annethvert år/ 40.000 km. Første service på bilen skal tas etter 2 år / 40.000km. (Dette er nylig endret da den tidligere skulle ha første sevice etter et år og 20.000 km og deretter hvert 2. år/ 40.000km)

xavdeq

Sitat fra: Svein Leaf på onsdag 03. desember 2014, klokken 06:41
Jeg har hatt bilen i snart 5 uker, pendler 12 mil hver dag, men lader på jobb. den virker bedre enn gamleleafen på vinteren på grunn av varmepumpa. var 6 minus i dag tidlig, kjører helt vanlig ca 1 km pr. prosent batterikapasitet.
Større bil, så større kapasitet. Noen erfaring med 5-6 passasjerer og bagasje? Bilen er s¨tung allikevel så kanskje betyr det ikke mye.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA