Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Regenerering på glatta

Startet av NegativeElectrode, torsdag 16. oktober 2014, klokken 21:52

« forrige - neste »

NegativeElectrode

Helt klart en fremstøt nå rett før statsbudsjettet legges frem, men det er få ladere mange steder
http://www.nrk.no/norge/krev-meir-pengar-til-ladestasjonar-1.11961613
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Mippen

Spørs om det blir gjort noen endringer i budsjettet bare dager før det blir presentert. Vi trenger absolutt mer penger til ladestasjoner. Syns også bensinstasjoner kan få ladestasjoner til elbiler. For få som har det ennå. Hadde vært genialt med lading på de fleste bensinstasjoner da det er en slik over alt. Da slipper man å lete rundt. Har sett selv når jeg er på langtur med elbilen i ukjente farvann. Enkelte ladere står gjemt i en eller annen krok. 
Fremtiden er elektrisk.

Electrix

Slik hurtigladeutbyggingen har utviklet seg virker støtten delvis feilslått. Dette merkes best på Ishavsveiens effective blokkeringer av enkelte korridorer. Samtidig ser vi at den enkle modellen for støtte som er valgt for elbilene har fungert over all forventning. Man bør derfor nå vurdere å forenkle hele støttemodellen til f.eks. midlertidig mva fritak på hurtigladere og installasjonskostnader inkludert direkte utgifter til fremføring av strøm (men begrenset til en viss sum). En enklere modell vil gjøre det mye enklere for andre å konkurrerre I dette markedet uten at man må ha en hel juristavdeling som er spesialisert på å skrive søknader.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA