Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Timer på varmeapparat!

Startet av Leif1, onsdag 15. oktober 2014, klokken 22:04

« forrige - neste »

grorudklovnen

Til 199' så kan man tross alt kjøpe en større og kraftigere elbil i Norge. Det virker som Renault har priset denne bilen opp for å ha mer penger til markedsføring.

Litt morsomt:

Vi som bor i Oslo ser stadig Zoe kampanjer, senest på Jernbanetorget på fredag. Men når man imidlertid besøker Renault butikken så er det ingen Zoe å oppdrive for testkjøring (som idag hos min lokale Renault forhandler).

Gogs

For oss er prisen perfekt. Inkludert i prisen på 195.000,- (jeg prutet hos to ulike forhandlere) fikk vi blant annet vinterdekk på aluminiums felger, hjemmelader, hyttelader (vanlig stikkontakt), varmepumpe, navigasjon, stort bagasjerom og cruise control inkludert i prisen. De fleste i Norge foretrekker Nissan Leaf, og det forstår jeg godt. Det er et trygt og godt kjøp! For vår del liker vi designet bedre på Zoe, at man sitter høyt i bilen og den nye laderen på Type2 kontakt. Men smaken er aom baken. Noen liker Zoe andre liker Soul, Leaf, trilling, e-golf osv.
Sort/mørkegrå BMW i3 2014
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

Øyvind I

#2
På Ski selger de vist minst 1 Zoe pr dag, ingen av startutgaven. (Selger også veldig bra av Kia Soul). 2 mnd til vi får vår med alt.
Vi syns pris i forhold til hva man får er meget bra. Selv om jeg heller ville hatt en brukt Alfa Romeo Giulietta som nummer 2 :-)

Andre merker enn Renault bruker mer på markedsføring !
10 Alfa Romeo 159 2.0 Ti
01 Alfa Romeo GTV 3.0 V6
14 Renault Zoe Intens Supercharge

elektrolux

Med pris på like under 200 konkurrere den direkte mot e-Up. Da får 1 ekstra sitteplass og innebygget 43 kW lader mot 3,6 kW lader og større batteri som standard.

Den er heller ikke så mye større enn e-Up, og har tilnærmet seilefunsjon,  så stor tjangs for at jeg ville valgt Zoe i dag.

Faktisk er det den bilen jeg syntes gir mest for pengene akkurat nå.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

grorudklovnen

Sitat fra: elektrolux på søndag 05. oktober 2014, klokken 08:52
Med pris på like under 200 konkurrere den direkte mot e-Up. Da får 1 ekstra sitteplass og innebygget 43 kW lader mot 3,6 kW lader og større batteri som standard.

Den er heller ikke så mye større enn e-Up, og har tilnærmet seilefunsjon,  så stor tjangs for at jeg ville valgt Zoe i dag.

Faktisk er det den bilen jeg syntes gir mest for pengene akkurat nå.

Når jeg prøvde baksete i Zoe så var det rimelige trangt alle veier unntatt i høyden. Tenker du at tre voksne skal kunne sitte bak?

emil

Etter min test av Zoe var ikke baksetet egnet for voksne mennesker. I Leafen derimot sitter jeg (186cm høy) behagelig bak meg selv.

Øyvind I

Jeg er 185 og sitter greit bak meg selv. Ikke 4-timerstur men det er jo uaktuelt uansett. Leaf er nok større i baksetet men veldig japansk i interiøret samt eldre konstruksjon.
10 Alfa Romeo 159 2.0 Ti
01 Alfa Romeo GTV 3.0 V6
14 Renault Zoe Intens Supercharge

Gordon Retriever

Sitat fra: Øyvind I på søndag 05. oktober 2014, klokken 00:05
På Ski selger de vist minst 1 Zoe pr dag, ingen av startutgaven.

I så fall selger de mer enn halvparten av de ca. 40 bilene som selges hver måned.  Noe som i grunnen harmonerer bra med mitt inntrykk av at enkelte av Renaults andre forhandlere ikke imponerer veldig.

emil

Vi får se nå om denne kampanjen er det som skal til for å få folk til å kjøpe Zoe. Gjør folk det så er dagens veiledende pris minus 25.000kr prisen bilen er verd. Hvis kampanjen ikke hjelper på salget er bilen for dyr i forhold til hva folk mener de får igjen for pengene selv med 25.000kr i rabatt.

grorudklovnen

Sitat fra: emil på mandag 06. oktober 2014, klokken 16:58
Vi får se nå om denne kampanjen er det som skal til for å få folk til å kjøpe Zoe. Gjør folk det så er dagens veiledende pris minus 25.000kr prisen bilen er verd. Hvis kampanjen ikke hjelper på salget er bilen for dyr i forhold til hva folk mener de får igjen for pengene selv med 25.000kr i rabatt.
Jeg tror du er innpå noe her. Til f.eks. 150 000 så tror jeg Zoe kan være fornuftig småbil :-)

Sannsynligvis kommer Renault til snart å skjønne at en småbil uten noe avgifter ikke kan selges for 200 000. Akkurat som med småbilene fra konkurrentene som har rast i nybilpris tidligere.

Baard

Sitat fra: grorudklovnen på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 14:28
Sitat fra: emil på mandag 06. oktober 2014, klokken 16:58
Vi får se nå om denne kampanjen er det som skal til for å få folk til å kjøpe Zoe. Gjør folk det så er dagens veiledende pris minus 25.000kr prisen bilen er verd. Hvis kampanjen ikke hjelper på salget er bilen for dyr i forhold til hva folk mener de får igjen for pengene selv med 25.000kr i rabatt.
Jeg tror du er innpå noe her. Til f.eks. 150 000 så tror jeg Zoe kan være fornuftig småbil :-)

Sannsynligvis kommer Renault til snart å skjønne at en småbil uten noe avgifter ikke kan selges for 200 000. Akkurat som med småbilene fra konkurrentene som har rast i nybilpris tidligere.

Nå kan man sikkert diskutere opp og ned hva en småbil er, men Zoe er faktisk langt på vei på størrelse med e-Golf og Kia Soul EV. Målene la jeg inn i denne tråden: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15874.msg265609.html#msg265609

Personlig mener jeg at det blir helt feil å sammenligne den med en Trilling eller e-UP. Jeg har prøvekjørt Trilling og e-UP før jeg kjøpte Zoe, og Zoe er vesentlig større både utvendig og innvendig og fremstår som mye mer komplett bil enn de to andre nevnte. Den har litt å strekke seg etter opp til e-Golf og Soul EV, men den er definitivt nærmere den veien enn andre veien. 150K tror jeg aldri de kommer ned i, og at folk kjøper bilene for mellom 200K og 240K sier vel at den ikke er så halvgalt priset. Utstyrsmessig er den på vei på høyde vil jeg også si. Den har utstyr som Soul EV ikke har og vice versa...blir mye synsing om sånt.....
Renault Zoe, 2014

Øyvind I

Det blir for enkelt å si at om en bil ikke selger til x kroner så er den for dyr. For dyr i forhold til hva? Konkurentene, hva folk vil gi eller hva folk har råd til, i forhold til salgstallene man ønsker etc?
For fosilbil sin del så kjøper de fleste VW, Toyota etc pga vane, eller gode forhandlere, eller feil/riktig rykte - ikke fordi bilen er "billigere" enn bil x i samme klasse.
E-Golf koster jo fort 60-80.000 mer enn Zoe og en noe aldersbetynget Leaf også noe mer. Personlig ville jeg ikke hatt de til samme pris som Zoe (E-GOlf er en dyrere konstruksjon og således forsvarer sin pris). Kunne kun tenkt med i3 - som koster 80-100.000 mer men har kortere rekkevidde, plass til 4 og upraktisk dørkonsept og av de grunner utgår - men hadde i3 kostet 200.000 så hadde jeg nok kjøpt. Er den da for dyr nå?
10 Alfa Romeo 159 2.0 Ti
01 Alfa Romeo GTV 3.0 V6
14 Renault Zoe Intens Supercharge

erik e

Det vet vi kansje ikke før om ca. 3 år. Er det mulig og selge ?
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA